در مراسمی که با حضور رئیس سازمان حفاظ محسط زیست کشور به درخواست سازمان مردم نهاد"نگهبانان جلگه میناب" در خصوص بررسی وضعیت فروچاله های میناب برگزار شد، مردم این شهرستان خواسته های خود را مطرح کردند.
کد خبر: ۲۵۸۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸ 11 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، دبیر تشکل مردم نهاد نگهبانان جلگه میناب عنوان کرد: تأثیر فروچاله ها همه بخش های زندگی مردم این مناطق را درگیر کرده است و این مردمان را آسیب پذیر کرده است که باعث جلوگیری از سرمایه گذاری در زمینه های مختلف در این منطقه شده که در نتیجه کاهش اشتغال را در پی داشته است.
 
محمد علی مویدی تصریح کرد: بسیاری از جاده های این شهرستان بر اثر نشست زمین از بین رفته است و خواستار بررسی جدی موضوع فروچاله های میناب شد تا در وجود مردم این شهرستان باور اینکه به آن ها توجه می شود و محروم نیستند نهادینه شود.
 
وی با بیان این نکته که طولانی شدن تأسیس آب شیرین کن بندرعباس باعث بی اعتمادی مردم شده است، افزود: تشکل ما خواستار قطع برداشت آب از دشت میناب و اصلاح الگوی مصرف می باشد تا باز هم امید به مردم این منطقه برای زندگی برگردد.
 
صمدی از دیگر فعالان این سازمان مردم نهاد با بیان این جمله که بحران برای میناب شایسته نیست اما درگیر آن است، افزود: شهر من شهر قاچاق نیست و شهر فرهیختگان است و بسیاری از محقیق و فرهنگیان و پزشکان از این شهر به مقامات عالی رسیده اند که حاصل دسترنج همین پدران و مادرانی بوده اند که در این مناطق کشاورزی می کرده اند.
 
وی در پایان برنامه ریزی مناسب برای آب های زیر زمینی این منطقه و رسیدگی هرچه زودتر به این معضل که گریبانگیر تمام مردم میناب است را از مسئولین کشوری و استانی خواستار شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار