کد خبر: ۲۵۸۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱ 10 July 2016
با حضور به موقع و سرعت عمل دریابانان ناوگروه شناوری دو پایگاه دریابانی امیرآباد استان مازندران مسافری که میهمان سواحل دریای خزر بود از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

سید حسین عبدی" فرمانده پایگاه دریابانی امیرآباد گفت: حضور به موقع و رصد مناطق حوزه استحفاظی و پوشش کامل منطقه توسط دریابانان ناوگروه در حین انجام ماموریت دریایی باعث نجات جان یک میهمان استان مازندران در سواحل دریای خزر شد.

عبدی افزود: دریابانان هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی متوجه همهمه مسافرین در حوزه استحفاظی به سمت دریا مبنی بر غرق شدن فردی بود که با مطلع شدن دریابانان از این موضوع نجات جان میهمان در حال غرق در امواج خروشان خزر در کمترین زمان در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده پایگاه امیرآباد افزود: دریابانان مستقر در منطقه ساحلی با سرعت عمل بالا با یک فروند جت اسکی که در حال گشت زنی بود و همراهی یک فروند شناور 85 اسب بخار متعلق به یکی از ساحل نشینان با سرعت عمل بسیار بالا خود را به فرد غریق رساندند و موفق شدند او را از آب خارج کنند.

عبدی اضافه کرد: بعد از نجات فرد غریق از آب یکی از دریابانان با شناور تند رو جت اسکی فرد غریق را به ساحل انتقال و اقدام به خروج آب از ریه ها و عمل احیا cpr شد که جسم بی جان فرد مغروق از حالت شک و بیهوشی خارج شد.

در پایان با حضور به موقع کارکنان هلال احمر فرد مذکور با نام  "حسینعلی . ت  فرزند عباس" که  ساکن شهرستان نکا بود با یک دستگاه خودرو متعلق به هلال احمر به مرکز درمانی انتقال و این سناریو خطرناک و حادثه ساز با اقتدار، هوشیاری و حضور به موقع دریابانان به پایان رسید.

خبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار