کد خبر: ۲۵۷۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰ 10 July 2016
به گزارش تابناک یزد، مهدیه الهی قمشه‌ای شاعر و مولوی‌پژوه و فرزند مهدی محیی‌الدین الهی قمشه‌ای و خواهر مرتضی و حسین الهی قمشه‌ای بعدازظهر امروز (شنبه) بدرود حیات کفت تا ادبیات و عرفان ایرانی، از بانوان پژوهشگر برجسته خود را از دست داده باشد.

مهدیه الهی قمشه‌ای شاعر و مولوی‌پژوه و محقق ادبیات و عرفان، ساعت 19:30 دیروز (شنبه) در سن هفتاد و نه سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد و به دیار باقی و نزد پدر بزرگوارش، مهدی محیی‌الدین الهی قمشه‌ای عارف، حکیم و شاعر فقید رفت.

افشین علا شاعر معاصر و داماد مرحوم الهی قمشه ای ضمن تایید این خبر گفت: روح آسمانی «مهدیه الهی قمشه‌ای» از کالبد تن رها شد و به یار و معشوق دیرینش حکیم محی‌الدین الهی قمشه‌ای پیوست. ایشان مدت‌ها از مشکلات تنفسی و ریوی رنج می‌برد و از 22 خردادماه در پی مشکلات تنفسی در بیمارستان بستری بود.

مهدیه الهی قمشه‌ای، شاعر و مولوی‌پژوه بدرود حیات گفت

قمشه‌ای از سنین کودکی در خدمت پدر خود مهدی الهی قمشه‌ای، به شعر و ادب علاقه‌مند شده و با مثنوی الاطفال آشنا شده‌ و به مرور در مسیری قرار گرفت که برادرانش نیز کمابیش همان مسیر را در پیش گرفتند. از اساتید او علاوه بر پدرش، از جلال همایی، شهابی، صدرالدین محلاتی، دکتر شفق و محمدتقی جعفری می‌توان نام برد.

این پژوهشگر زن در دوران حیاتش به تحقیق در مثنوی مولوی و تحلیل و تفسیر ادبیات عرفانی و تطبیق آنها با موضوعات قرآنی می‌پرداخت و ابیات بسیار زیادی از مثنوی را از حفظ است، و خود هم طبع شعری و ذوق ادبی دارد.
تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار