پوستر یازدهمین جشنواره ملی «فیلم کوتاه، مستند و داستانی رضوی» یزد با نشانه‌هایی از مسجد جامع این شهر طراحی شد.
کد خبر: ۲۵۷۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳ 10 July 2016
به گزارش تابناک یزد،پوستر یازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه، مستند و داستانی رضوی یزد طراحی شد.
در این پوستر نیز مانند سال گذشته از خطوط ملی و معنوی استفاده شده و همچنین المان‌هایی مانند کاشی‌کاری‌های مسجد جامع با رنگ فیروزه‌ای که نشانی از یزد دارد در این پوستر به چشم می‌خورد و تلاش گروه طراحی این بوده تا فضای پوستر معنوی بوده و در خور شان نام امام رضا(ع) باشد.
مسجد جامع یزد، بنایی تاریخی با بیش از ۹۰۰ سال قدمت از زیباترین مساجد جامع کشور و یکی از شاهکارهای معماری و تاریخی ایران به شمار می‌رود.
خاک کاشی و خاک همه مصالح آن از کربلاست و برای ساختن آن به جای استفاده از آب از گلاب استفاده شده است و نقش‌های به کار رفته در تزیینات مسجد جامع یزد، نمادهایی هستند که به گونه‌ای با عقاید مذهب شیعه ارتباط دارد.
این نگاره‌ها شامل نقوش شمسه و ستاره، نقش قندیل، نقوش محراب مانند، گچ‎بری‎های زنجیره‎ای و غیره است. بیشتر این نقوش، مانند ستاره پنج‎پر مفاهیم نام‌های حضرت محمد (ص)، حضرت علی (ع) و پنج تن آل عبا، امام حسین (ع) را در بر دارند و یا مانند شمسه‎های دوازده پر به مفاهیم دوازده امام، امام دوازدهم اشاره می‌کنند و یا هم‎چون شمسه‎های ۷۲ پر یادآور وقایعی چون حادثه کربلا و عاشورا، شهدای ۷۲ تن، و شهادت حضرت علی(ع) هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار