عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در جهت توسعه اشتغال پایدار که دغدغه امروز مقام معظم رهبری، دولت و مجلس است، باید چرخه تولید به حرکت درآید و اقتصاد پویا را شاهد باشیم.
کد خبر: ۲۵۳۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱ 29 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد آشوری تازیانی ظهر امروز(نهم تیرماه) در چهارمین نشست برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان، افزود: اعضای شورای برنامه ریزی استان هرمزگان دو وظیفه اساسی بر عهده دارند که یکی نگاه بخشی و دیگری نگاه فرا بخشی است که توجه به آن امری ضروری است.
 
وی با بیان اینکه در حوزه فرا بخشی، برنامه ریزی و رفتار بر اساس آن در اهمیت قرار دارد، تصریح کرد: نباید از رسالت خطیر برنامه ریزی غافل شد زیرا دلیل عمده عدم توسعه برخی از بخش‌ها عدم توجه به برنامه ریزی است.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نگاه ارگانیک به توسعه، باعث ثمر نشستن برنامه ریزی می‌شود، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس هم معتقدند که منابع محدود است اما نباید سوخت موتور محرک استان با بودجه دولتی تأمین شود بلکه نیاز به سرمایه گذاری و تقویت بخش خصوصی است.
 
آشوری با بیان اینکه تأمین مالی توسعه بر اساس منابع غیردولتی باید شکل بگیرد، بیان کرد: اهتمام مجلس شورای اسلامی در وضع قوانینی است که نیازهای اساسی کشور را برطرف نماید، اضافه کرد: نگاه متعادل به توسعه کشور یکی از دغدغه‌های نمایندگان مجلس است که در همین خصوص باید نگاه‌ها به سمت مرزهای کشور برود زیرا عقب ماندگی مرزها، آسیب پذیری برابر تهدیدها را به دنبال دارد.
 
وی با اشاره به اینکه برای تأمین امنیت پایدار باید احساس مشارکت بجود آید، اظهار کرد: نگاه توسعه پایدار و متوازن یکی از اهداف تمامی مسئولان است و قوانینی در این خصوص به تصویب رسیده که باعث رشد و توسعه هرمزگان در آینده خواهد شد.
 
آشوری با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی باید به فکر جذب منابع ملی باشند و تنها به بودجه استانی کفایت نکنند، تصریح کرد: در جهت توسعه اشتغال پایدار که دغدغه امروز مقام معظم رهبری، دولت و مجلس است، باید چرخه تولید به حرکت درآید و اقتصاد پویا را شاهد باشیم.
 
نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، خمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت در گزارشی که به مجلس ارائه کرد با مشکلات عدیده مالی رو به رو است، اضافه کرد: پرداخت یارانه‌ها و پروژه‌های نیمه تمام مشکلات مالی سنگینی بر دوش دولت گذاشته است پس باید با نگاه فرا بخشی به سمت حمایت از دولت برویم تا به بهره‌وری مورد انتظار دست پیدا کنیم.
 
وی در پایان از مقامات عالی استان خواست با حمایت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اهتمام بیشتری برای توسعه بخش‌های مختلف داشته باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار