نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست ساز و کار استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های مردمی را برای متعرضان به طبیعت تدوین و اجرایی کند.
کد خبر: ۲۵۲۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴ 27 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حسین هاشمی تختی پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم تشییع پیکر دو محیط‌بان شهید هرمزگانی اظهار کرد: شهید هرمزی و شهید دهقانی خون خودشان را در راه صیانت از طبیعت و میراث طبیعی کشور و مواهب الهی فدا کردند و مردم هرمزگان قدر این اقدام بزرگ آنان را می‌دانند و این حضور کم‌نظیر نیز در مراسم تشییع آنان نشانه همین قدرشناسی است.
 
وی با بیان این که برخورد با عاملان دست درازی به طبیعت به یک حرکت ملی نیاز دارد تا قوانین این بخش به خوبی به اجرا درآید، افزود: سازمان محیط زیست نیز باید ساز و کار مناسبی برای استفاده بهتر از ظرفیت مردم در صیانت از محیط زیست تدوین و اجرایی کند و اگر ضعف قانونی نیز در این زمینه وجود دارد، مجلس آماده رفع آن است.
 
نماینده مردم بندرعباس در مجلس سورای اسلامی ادامه داد: برای حفاظت از محیط زیست باید دو راهبرد تقویت ظرفیت محیط‌بانی کشور و تقویت قوانین و بازدارندگی آنان را پیگیری کنیم و فراکسیون محیط زیست مجلس نیز فراکسیون فعالی است و می‌توان با استفاده از توان سازمان‌های مردم نهاد نیز در این زمینه گام‌های خوبی برداشت.
 
هاشمی تختی گفت: قوانین برخورد با شکارچیان غیرمجاز نیازمند به تشدید است تا افراد قانون‌شکن نتوانند علاوه بر تعرض به طبیعت و کشتار بی‌رحمانه حیوانات به سوی محیط بانان نیز تیراندازی کنند. این نشان می‌دهد که قوانین ما در این زمینه کارآمدی کافی را نداشته است.
 
وی تاکید کرد: سازمان محیط زیست از ظرفیت مردمی و گزارش‌های مردم در زمینه دست‌درازی به طبیعت استفاده کند تا بتوان به شکل بهتری از محیط زیست حفاظت کرد.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس خواستار برخورد جدی با عاملان تعرض به محیط زیست شد و گفت: نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی گام خوبی برای دستگیری قاتلان دو محیط بان هرمزگانی برداشتند و باید این مرحله را با اشد مجازات قاتلان تکمیل کرد.
 
هاشمی تختی در عین حال از رسانه‌ها و صدا و سیما نیز خواست تا با فرهنگ‌سازی در این زمینه بخصوص از سنین کودکی، راه و رسم دوستی و محبت به طبیعت را ترویج دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار