کد خبر: ۲۵۱۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲ 26 June 2016

عضو هيأت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: گنجینه پتانسیل‌های اکوتوريسمی سواحل دریای عمان می‌تواند این منطقه را به یکی از قطب‌های اکوتوريسمی کشور تبدیل کند.

دکتر حسین نگارش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اساس توریسمی هر منطقه طبیعت آن است و اکوتوریسم یکی از بخش های مهم صنعت توریسم است که در دهه اخیر رشد سریعی در جهان داشته است.

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: در سالهای اخیر به این بخش در امر توسعه منطقه ای توجه زیادی شده است.

به گفته وی اکو توریسم همزیستی مسالحت آمیز انسان و طبیعت و بهره برداری انسان از طبیعت در راستای توسعه پایدار است.

نگارش ادامه داد: یکی از مهمترین بخش های طبیعت که بیشتر توریست ها به آن علاقمند هستند، سواحل است که استان سیستان و بلوچستان نیز دارای این پتانسیل مهم می باشد.

وي گفت: گردشگری و اقتصاد گردشگری در حال تبدیل شدن به یکی از ارکان اصلی اقتصاد تجاری جهان است.

وی اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان با داشتن 300 کیلومتر مرز آبی با دریای عمان از مرز بندر گواتر در مرز پاکستان تا بندر جاسک در استان هرمزگان از موقعیت ویژه ای جهت توسعه توریسم ساحلی برخوردار است.

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان در پایان گفت: سواحل این استان از لحاظ ویژگی‌های اکوتوریسمی مانند گل فشان ها مانگروها، خورباهو کلات، خلیج گواتر، سواحل بالاآمده، فورتنگ، تومپولو، سواحل و پلاژها، جلگه ساحلی دشتیاری دارای موقعیت منحصر به فردی در زمینه گردشگری و جذب توریست به منطقه است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار