استاندار هرمزگان گفت: برای مقابله با مواد مخدر باید با از ظرفیت خیران و روحانیان برای افزایش آگاهی مردم استفاده شود و دانشگاه های استان نیز راهکارهای بومی در این زمینه پیشنهاد کننند.
کد خبر: ۲۴۹۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ 22 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، جاسم جادری چهارشنبه در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت:برخورد انتظامی تنها یکی از راهکارهای مقابله است و جمهوری اسلامی با تقدیم چهار هزار شهید و 12هزارنفر جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر،جدیت خود را اثبات کرده است.

وی ادامه داد:آمار زندانیان جرایم مواد مخدر در استان که منجر به آسیب هایی نظیر طلاق،همسرآزاری ، کودک آزاری، قتل عمد و خشونت می گردد رو به افزایش است و جوانان و نوجوانانی که باید در عمران و سازندگی کشور مشارکت داشته باشند و بسیاری از افراد تحصیل کرده نیز در درگیر موادمخدر شده اند.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: ترویج روانگردان ها نیز از طریق پایگاه های اینترنتی و ماهواره ها روز به روز افزایش می یابد و افراد بیشتری به مصرف این مواد روی آورده اند.

رئیس شورای تامین هرمزگان تقویت باورهای دینی در افراد را یکی از راهکارهای فرهنگی و عقیدتی برای کاهش این آسیب دانست و اضافه کرد: همه باید به این درک برسند که ضرر و زیان وارد کردن به خود،گناه است.

جادری اضافه کرد:از بحران مواد مخد و روانگردان ها که نوع جدیدی از بردگی است به عنوان منکر هزاره سوم یاد می شود.

وی با اشاره به گردش مالی و سود هنگفت سوداگران مرگ گفت:از ابر قدرت ها و کسانی که به ناحق مدعی دفاع از حقوق بشر هستند نمی توان توقع مبارزه با مواد مخدر داشت.
 
رئیس شورای تامین هرمزگان ابراز داشت: نمونه این امر را می توان در افغانستان مشاهده کرد که با حضور امریکایی ها، کشت خشخاش و شاهدانه افزایش یافت.

بنا به اظهار جادری ، یکی از ادعاهای امریکا برای حمله به افغانستان مبارزه با مواد مخدر بود که اکنون دروغ آنها مشخص شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار