مدیرعامل آب منطقه ای اردبیل گفت : سد احمد بیگلو و شبکه پایاب آن 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با سرعتی که در اجرای این پروژه وجود دارد تا شهریور ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۲۴۹۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵ 22 June 2016

به گزارش ایرنا، داوود نجفیان روز سه شنبه در جریان بازدید خبرنگاران از روند اجرایی این سد افزود: این سد با هدف تامین آب شرب اهالی مشکین شهر در افق سال 1410 و پوشش آبی اراضی زراعی چند روستای این شهرستان اجرا می شود.
وی بیان کرد: اجرای این پروژه که در سال 89 شروع شده است تا پایان سال 92 با صرف 160 میلیارد ریال 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در دو سال گذشته 420 میلیارد ریال برای ساختمان سد و 180 میلیارد ریال برای شبکه پایاب آن هزینه شده است.
او اظهار کرد: امسال برای اجرای این سد و پایاب آن یک هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و با بهره برداری از آن آب شرب مشگین شهر تامین و سه هزار و 200 هکتار از اراضی پنج روستای این شهرستان نیز از دیم به آبی تبدیل خواهند شد.
وی ابراز امیدورای کرد که این پروژه با حضور رییس جمهوری یا معاون وی به بهره براری برسد.

** انقلاب آبی در استان اردبیل در حال وقوع است
مدیرعامل آب منطقه ای اردبیل با اشاره به اینکه کار بزرگی در زمینه مهار آب در استان در حال انجام است ، گفت : یک انقلاب در حوزه آب استان در حال وقوع است که با نهایی شدن آن تحول بزرگی در استان ایجاد و زمینه اشتغال فراوانی برای جوانان در بخش کشاورزی و دیگر بخش ها فراهم خواهد شد.
نجفیان اضافه کرد: هم اکنون کارگاه بزرگی در پروژه های سد سازی استان اردبیل در حال فعالیت می باشد و اقدام های بزرگی در مهار آب در تمام نقطه های استان در حال اجرا می باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار