معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین گفت: اختصاص 20 تا 80 میلیون ریال کمک نقدی بلاعوض به مهدهای کودک‌ این استان برای ایجاد و گسترش مهدهای کودک در مناطق محروم از اقدامات این اداره‌کل بوده است.
کد خبر: ۲۴۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲ 21 June 2016
له گزارش تابناک از قزوین بهاره رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اداره‌کل بهزیستی استان قزوین گسترش فضاهای فرهنگی و پرورشی برای کودکان قزوینی در راستای بسترسازی فرهنگی است،‌ اظهار کرد: این اداره‌کل به مهدهای کودک‌ مناطق آسیب‌زا و حاشیه‌نشین استان قزوین خدمات شایانی ارائه می‌دهد.

وی افزود: اختصاص 20 تا 80 میلیون ریال کمک نقدی بلاعوض به مهدهای کودک‌ استان قزوین و همچنین مبلغ 400 میلیون ریال طی سال 94 هزینه کمک برای ایجاد و گسترش مهدهای کودک در مناطق محروم از دیگر اقدامات اداره‌کل بهزیستی این استان بوده است.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: 13 مهدکودک در مناطق محروم، آسیب‌‌زا و سکونت‌گاه‌های غیررسمی این استان با هدف ایجاد گسترش و پایداری زمینه فرهنگی راه‌اندازی می‌شود.

رحمانی با بیان اینکه کمک به برقراری عدالت اجتماعی و کاهش فقر در سطح جامعه یکی از اهداف مهم اداره‌کل بهزیستی استان قزوین است، تصریح کرد: رفع تبعیض منطقه‌ای بین شهر و روستا‌ها از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی مهد کودک در مناطق محروم، آسیب‌‌زا و سکونت‌گاه‌های غیررسمی است.

این مسؤول بیان کرد: کودکان سرمایه‌های ارزشمند جامعه محسوب شده و باید حقوق آن‌ها رعایت شود چراکه به دلیل عدم دانش و آگاهی والدین کودکان در مناطق محروم تربیت صحیح کودکان صورت نمی‌گیرد و امروزه شاهد ناهنجاری در جامعه هستیم.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه مداخله‌های بیرونی می‌تواند نقش مهمی در بستر‌سازی فرهنگی برای کودکان ایجاد کند، اضافه کرد: گسترش فضاهای فرهنگی و پرورشی برای کودکان به ویژه کودکان زیر 6 سال یکی از مهمترین ضروریات جامعه محسوب می‌شود که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد.

رحمانی خاطرنشان کرد: توسعه و ترویج فعالیت‌های مهدهای کودک در روستا‌های فاقد امکانات یکی دیگر از اهداف اداره‌کل بهزیستی استان قزوین است که گسترش مهدهای کودک در مناطق محروم می‌تواند گام مهمی در راستای بهبود تعلیم و تربیت کودکان در این مناطق باشد.

وی خواستار تعامل مسؤولان بین دستگاهی شد و افزود: امید است با ترویج و توسعه فضاهای فرهنگی و پرورشی برای کودکان بتوان آن‌ها را در جامعه فردی با مسؤولیت و از هر ناهنجاری مصون داشت و ذهن کودکان را با برنامه‌های فرهنگی و پرورشی معطوف کرد.
برچسب ها: مهدکودک ، قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار