معاون سیاسی وزیرکشور:
چنانچه ما به عنوان یک وظیفه قانونی نتوانیم از احزاب و گروه های سیاسی شناسنامه دار و دارای مجوز قانونی حمایت لازم را به عمل آوریم در پیشگاه خدا و در دنیا باید پاسخگو باشیم
کد خبر: ۲۴۸۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷ 19 April 2015

معاون سیاسی وزیرکشور گفت: دولت از احزاب و گروه های سیاسی شناسنامه دار حمایت و پشتیبانی می کند.
 
محمدحسین مقیمی شامگاه شنبه در نشست هم اندیشی نمایندگان احزاب ، گروه ها و فعالان سیاسی استان خوزستان و تبیین سیاست های دولت تدبیر و امید در سرسرای اداری استانداری خوزستان افزود: چنانچه ما به عنوان یک وظیفه قانونی نتوانیم از احزاب و گروه های سیاسی شناسنامه دار و دارای مجوز قانونی حمایت لازم را به عمل آوریم در پیشگاه خدا و در دنیا باید پاسخگو باشیم.

وی گفت: دولت از فعالیت های سیاسی گروه ها و احزاب قانونی که مطابق قانون عمل کنند و در برابر قوانین جاری و نهادهای قانونی کشور پاسخگو باشند استقبال می کند.

معاون سیاسی وزیرکشور در ادامه گفت: دولت موظف است امنیت نشست های سیاسی را تامین کند و احزاب و گروه های سیاسی قانونی نیاز ندارند برای هر گردهمایی سیاسی از وزارت کشور مجوز بگیرند.

مقیمی افزود: در جریان قرار دادن چنین گردهمایی به مسوولان ، به معنای اجازه نیست بلکه برای تامین امنیت این گردهمایی هاست.

رییس ستاد انتخابات کشور ، ورود احزاب و گروه ها در انتخابات امسال را در ایجاد نشاط سیاسی موثر دانست و گفت: همه ما باید تلاش کنیم تا انتخاباتی پرشور ، بانشاط و سالم برگزار کنیم و نقش احزاب در گرمی انتخابات بسیار تعیین کننده است.

مقیمی به همه مسوولان و مدیران کشور توصیه کرد همه احزاب و گروه ها چه موافق چه مخالف و منتقد دولت را با یک نگاه ، نگاه کنند و اجازه دهیم فعالیت قانونی را داشته باشند.

معاون سیاسی وزیرکشور تصریح کرد اگر احزاب و گروه های سیاسی شناسنامه دار می توانستند حرف خود را بزنند و عملکردها را نقد می کردند شاید کشور با چنین گرفتاری ها و مفاسد اقتصادی رو به رو نمی شد.

وی گفت: البته اگر حزب یا یک تشکل سیاسی نتواند از آرمان های مردم دفاع کند با عدم اقبال عمومی رو به رو می شود و مردم با آن فاصله می گیرند.

مقیمی در ادامه با اشاره به سابقه فعالیت های حزبی در کشور اظهار داشت: برخی از احزاب مثل حزب موتلفه اسلامی بیش از40سال سابقه فعالیت داشته و در هر انتخاباتی حضوری موثر دارد.

وی گفت: بسیاری از مسوولان طراز اول کشور به نوعی فعالیت حزبی داشتند و با حزب جمهوری اسلامی همکاری داشتند بنابراین نباید تصور کنیم فعالیت حزبی برای کشور مخرب است.

معاون سیاسی وزیرکشور تاکید کرد که باید به احزاب میدان عمل بیشتری داد ولی همه باید در چارچوب قانون حرکت کنند.

وی در ادامه گفت: حزب یک مجموعه غیردولتی است و فلسفه تشکیل آن این است که دولت کمتر به مسایل ورود کند.

وی وجود کرسی های آزاداندیشی را در ایجاد نشاط سیاسی و مطالبه گری موثر دانست ولی در عین حال گفت: البته هرکس حرف خلاف و نادرستی زد باید پاسخگوی آن باشد.

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه با تبیین و تاثیر رای مردم در اداره امور کشور اظهار داشت: رای مردم در اداره کشور بیشترین سهم را دارد و مسوولان مستقیم یا غیرمستقیم با رای مردم روی کار می آیند و این از افتخارات نظام اسلامی است که هر سال به طور متوسط یک انتخابات برگزار می کند.

در این نشست دو ساعته که با حضور استاندار خوزستان و معاون سیاسی وی برگزار شد برخی دغدغه ها و دل نگرانی های نمایندگان و فعالان سیاسی استان به ویژه در سال جاری که مصادف با برگزاری دو انتخابات همزمان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مطرح شد.

هزینه برداشتن فعالیت های حزبی و سیاسی ، ضرورت آسیب شناسی کارکرد احزاب ، جدی نگرفتن احزاب ، نداشتن فضای لازم برای فعالیت های حزبی در استان ، ضرورت ترویج فرهنگ قانون گرایی و آموزش های سیاسی در فضاهای دانشگاهی ، عدم حضور موثر احزاب در ساختار قدرت ، ضرورت بهره گیری از تجربیات دیگر کشورها برای تشکیلات حزبی و نگاه ابزاری به احزاب از محورهای مهم سخنان نمایندگان احزاب و فعالان سیاسی در استان بود.

در این نشست فرج الله خبیر معاون سیاسی استاندار خوزستان در سخنانی اظهار داشت: برای حضور در ساختار قدرت باید الزامات و لوازم آن وجود داشته باشد که مهمترین آن وجود احزاب قوی در کشور است.

وی با بیان اینکه بیش از 100سال است که احزاب و جمعیت های سیاسی در کشور شکل گرفته اند افزود: با این وجود احزاب به دلایل مختلف حضوری موثر در ساختار قدرت سیاسی پیدا نکرده اند.

وی ابراز امیدواری کرد با تشکیل خانه احزاب در کشور ، شاهد رشد فعالیت احزاب و گروه های سیاسی باشیم که اوج این فعالیت ها در انتخابات ظهور خواهد کرد.

خبیر گفت: حضور حداکثری در انتخابات با فعالیت احزاب و گروه های فعال سیاسی شکل می گیرد.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند ماه 1394 برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار