رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از صادرات 45 میلیون دلاری کالاهای کشاورزی از گمرکات آذربایجان شرقی در دو ماهه اول سال‌جاری خبر داد.
کد خبر: ۲۴۶۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶ 15 June 2016

کریم مهری اظهار داشت: صادرات کالاهای کشاورزی از گمرکات استان در 2 ماهه نخست سال جاری حدود 45 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل 3 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی، 15 درصد صادرات غیر نفتی استان را در سال‌جاری تشکیل داده است درحالی که این رقم در سال‌های گذشته 12 درصد بود، ادامه داد: میزان صادرات کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی در اردیبهشت ماه سال‌جاری 23 میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال 94 از افزایش 3 درصدی برخوردار است.

مهری با اشاره به اینکه کشمش از عمده‌ترین محصولات صادراتی است، گفت: ارزش هر کیلوگرم محصول صادراتی کشاورزی در این بازه زمانی 1.7 دلار برآورد شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: دولت در سال‌جاری همانند سال گذشته ابزارهای حمایتی از تولید کنندگان و مصرف کنندگان شامل سیاست‌های قیمتی، درآمدی، کنترل عرضه، بازار رسانی و کنترل تجارت خارجی را بکار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار