مدیرکل راه آهن هرمزگان از راه اندازی تور گردشگری ریلی در هرمزگان خبرداد و گفت: آماده همکاری با بخش خصوصی هستیم.
کد خبر: ۲۴۶۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲ 15 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد پورفخری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تشریح این خبر اظهار داشت: راه اندازی تور‌گردشگری ریلی در راستای ارائه خدمات به هموطنان و جذب گردشگر خارجی، رونق اقتصادی و ایجاد شغل از سال گذشته توسط راه آهن جمهوری اسلامی ایران در مسیرهای مختلف سطح کشور راه اندازی شده است.
 
وی بیان داشت: راه آهن هرمزگان نیز با هدف ارائه خدمات به مردم خونگرم و شریف استان و همچنین جذب گردشگران خارجی، تور گردشگری ریلی  را در استان هرمزگان و استان‌های همسایه راه اندازی می‌کند.
 
مدیرکل راه آهن هرمزگان تصریح کرد:  این مجموعه ضمن تعامل با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی هرمزگان  و استان‌های همجوار جهت راه اندازی تور گردشگری ریلی آمادگی کامل و حمایت همه جانبه خود را  اعلام می کند.
 
پور فخری همچنین با دعوت از همکاری بخش خصوصی به خصوص شرکت ها و آژانس های مسافرتی جهت ورود به این بخش و تبادل تجربیات در این زمینه گفت: یکی از محورهای مهم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی "توسعه گردشگری" است بایستی این حوزه را از وضعیت فعلی به یک حالت فعال‌تر و اقتصادی‌تر تبدیل کنیم.
 
مدیرکل راه آهن هرمزگان با ابراز خرسندی از شروع گردشگری ریلی در استان و با بیان اینکه معتبر ترین ابعاد توسعه گردشگری تغییر ذهنیت در جامعه است افزود: باید زمینه تغییر نگرش و ذهنیت برای توسعه گردشگری استان فراهم شود.
 
وی در ادامه با بیان اینکه برای رسیدن به جایگاه گردشگری باید تلاش بیشتری صورت گیرد تاکیدکرد: ضروری است در راستای توسعه اشتغال و گردشگری فعالیت های مثمر ثمری در این زمینه انجام شود.
 
پور فخری اظهار امیدواری کرد: با تعامل بین المللی و همکاری‌های دولت و خصوصی، شاهد رونق روزافزون صنعت گردشگری و به تبع آن بهبود وضعیت اقتصادی استان و کشور باشیم.
 
مدیر کل راه اهن هرمزگان با تشریح مزایای استفاده از  گردشگری ریلی بیان داشت: تصور ما بر این است که با توجه به هزینه کم، راحتی، ایمنی و آسایش ، مسافرت با قطار برای تماشای آثار تاریخی، فرهنگی و مذهبی ایران، شاهد افزایش  تعداد تورهای گردشگری از طریق شبکه راه آهن باشیم.
 
وی اذعان کرد: لذا تلاش می‌شود تا در هزینه های سفر با قطار شاهد افزایش کمتری باشیم تا استقبال مردم برای مسافرت با این وسیله راحت و اقتصادی افزایش یابد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار