استاندار هرمزگان گفت: رمضان را ماه ضیافت الهی نامیده‌اند چون در این ماه خداوند تبارک و تعالی در نهایت کرامت و مهربانی از بندگان پذیرایی می‌کند و به فرموده پیامبر اسلام(ص) خداوند بر خود واجب کرده در این ماه گناهان انسان را ببخشد.
کد خبر: ۲۴۲۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷ 07 June 2016
به گزارش  تابناک هرمزگان، جاسم جادری با تبریک حلول ماه مبارک رمضان بر لزوم بهره‌مندی از این ماه پر فیض تاکید کرد و بیان داشت: رمضان ماه خدا، برکت و غفران و بخشش و نزول ملائک الهی است.
 
وی ادامه داد: در این ماه گناهان انسان بخشیده می‌شود و رمضان ماه نزول قرآن کریم و دیگر کتب آسمانی همچون انجیل، تورات، صحف و زبور است.
 
استاندار هرمزگان افزود: رمضان را ماه ضیافت الهی نامیده‌اند چون در این ماه خداوند تبارک و تعالی در نهایت کرامت و مهربانی از بندگان پذیرایی می‌کند و به فرموده پیامبر اسلام(ص) خداوند بر خود واجب کرده در این ماه گناهان انسان را ببخشد.
 
جادری با بیان اینکه رمضان برترین و بهترین ماه سال و نزد خداوند از همه ماه‌ها برتر است، تصریح کرد: در این ماه همه به میهمانی خدا دعوت شده و مورد لطف او قرار می‌گیریم و روزهای این ماه بهترین ساعاتی است که خداوند بر بندگانش نظر رحمت می‌افکند.
 
وی روزه را یکی از راه‌های کنترل هوای نفس انسانی دانست و اظهار داشت: یکی از فواید روزه تقویت تقوا و پرهیزگاری و اخلاص در انسان است و خداوند متعال می‌فرماید که روزه از من است و پاداش آن را من می‌دهم.
 
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز می‌فرماید روزه سپری در برابر آتش است و روزه گرفتن موجب آرامش روح و روان، قلب و دل و سلامتی روح و تندرستی جسم می‌شود.
 
جادری بیان داشت: امروز از نظر بهداشت و تندرستی و علم پزشکی ثابت شده که روزه‌داری تاثیر فراوانی بر آرامش روح و روان و جسم دارد و همچنین روزه‌داری مانع نفوذ شیطان در انسان می‌شود.
 
وی گفت: رمضان ماه بهار قرآن است و تلاوت قرآن یکی از آداب این ماه محسوب می‌شود و باید آن را مورد توجه قرار دهیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار