بیش از 57 هزار جلد کتاب و منابع دیداری – شنیداری، به منابع مطالعاتی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی افزوده شد.
کد خبر: ۲۴۱۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰ 06 June 2016

به گزارش تابناك رضوي، رئیس اداره خدمات کتابداری این سازمان گفت: با خرید از بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران57 هزار و 247 جلد کتاب، محصولات دیداری- شنیداری و نقشه به منابع اطلاعاتی این سازمان افزوده شد.

اختري طوسي افزود: يکي از مهم‌ترين وظايف اداره خدمات کتابداري، تهيه منابع از نمايشگاه بين المللي کتاب تهران و سازماندهي و آماده سازي اين منابع است. حجم عظيم منابعي که از اين نمايشگاه تهيه مي‌شود، نيازمند برنامه ريزي، هماهنگي، مديريت و عمليات آماده سازي دقيقي است که از آغاز تا انجام، در این اداره صورت می گیرد.

وي اظهار كرد: بر اساس سیاست‌های این سازمان، از هر کتاب منتشر شده در ایران، و نيز موضوعات مورد نياز چاپ خارج از کشور، حداقل یک نسخه باید در مخزن کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی موجود باشد، بنابراين کتاب‌هاي خريداري شده شامل موضوعات گوناگون همچون اسلام، ادیان، ایران‌شناسی، علوم پایه، فنی‌مهندسی، پزشکی بوده و تازه‌های نشر و منابع کسری کتابخانه‌های تخصصی این مرکز، از جمله کتابخانه‌های اهل بیت (ع) ادبیات، علوم قرآن و حدیث، اقتصاد اسلامی، تاریخ، جغرافیا، و هنر و موزه‌داری نيز در لیست کتب تهیه شده قرار دارد.

رئیس اداره خدمات کتابداری این سازمان افزود: خرید امسال از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مقایسه با سال گذشته رشدی بالغ بر 30 درصد را نشان می‌دهد به گونه ای که کتاب‌های فارسی با 46 هزار و 200 جلد، عربی با 6 هزار و 436 جلد، کتاب‌های انگلیسی با 770 جلد، منابع دیداری شنیداری با 3هزار و467 حلقه و نقشه‌ها با تعداد299 برگ، از نمایشگاه مذکور تهیه شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار