در حال حاضر صدور ویزای اروپایی شنگن برای شهروندان کویتی به آسانی صورت می گیرد اما با این حال همچنان دولت کویت پیگیر لغو صدور این ویزاست.
کد خبر: ۲۳۹۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹ 02 June 2016
کویت برای لغو ویزای شنگن برای شهروندان کویتی تلاش می کند.

به گزارش عصرایران، "ولید الخبیزی" معاون وزیر خارجه کویت در امور اروپا گفت دولت کویت تلاش هایش را برای لغو ویزای شنگن از سرخواهد گرفت. 

در حال حاضر صدور ویزای اروپایی شنگن برای شهروندان کویتی به آسانی صورت می گیرد اما با این حال همچنان دولت کویت پیگیر لغو صدور این ویزاست.

به نوشته خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، معاون وزیر خارجه کویت که در جشن روز ملی سفارت ایتالیا در کویت صحبت می کرد گفت ایتالیا از لغو ویزای شنگن برای کویتی ها حمایت می کند.  
 
این مقام کویتی اضافه کرد تاخیر در بررسی موضوع لغو ویزای شنگن به دلیل مشکلات فعلی اروپا در برخورد با بحران پناهجویان است.

هم اکنون در خاورمیانه، تنها شهروندان امارات هستند که از نیمه سال گذشته، می توانند بدون نیاز به دریافت شنگن به اروپا سفر کنند. 

در حال حاضر دولت ترکیه نیز برای لغو ویزای شنگن برای شهروندانش است. 

دولت ترکیه در قالب توافق امضا شده با اتحادیه اروپا برای کنترل مهاجرت، قرار بود ویزای شنگن برای شهروندان ترکیه لغو شود اما به دلیل اختلافات میان دو طرف، این توافق عملی نشده است. 

افراد دارای ویزای شنگن می توانند به طور همزمان و بدون نیاز به دریافت ویزای جداگانه به کشورهای اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس سفر کنند.

در حال حاضر شهروندان کویتی برای سفر به بریتانیا حتی نیازی به حضور در سفارت بریتانیا ندارند و تنها باید به آدرس سفارت، ایمیل بفرستند و در مدت حداکثر چند روز، ویزای بریتانیا را دریافت می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار