طراح قزوینیِ کاپِ جام حذفی تأکید کرد:
طراح کاپ، مدال و استیج‌ قهرمانی جام حذفی 95 یکی از دلایل خارج شدن خود از قزوین را عدم حمایت مسئولان استانی خواند و گفت: مسئولان استانی برای هنر ارزشی قائل نیستند.
کد خبر: ۲۳۹۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰ 01 June 2016
به گزارش تابناک از قزوین، فرشاد فرهد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قزوین، اظهار کرد: من در رشته‌ی معماری تحصیل‌کرده‌ام، اما نزدیک به هفت سال است که در لیگ فوتبال به طراحی استیج‌های قهرمانی فوتبال مشغول هستم.

وی با توجه به علاقه‌ای که از کودکی به رشته‌ی گرافیک داشته است، افزود: طرح ارسالی من در طی مسابقاتی که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در سال 86 برگزار کردند، برنده شد و پس‌ازآن نیز با اول شدن در مسابقات این‌چنینی سفارش‌هایی برای طراحی مدال و حوزه‌ی استیج سازی و قهرمانی به دستم رسید.

طراح کاپ، مدال و استیج‌های قهرمانی جام حذفی 95، با اشاره به اینکه پیش از سال 90 به‌کلی استیج سازی در ایران رواج نداشت، تصریح کرد: مسئولان مدال‌ها را نیز از بازار تهیه می‌کردند، اما اکنون هنر و ورزش تلفیق‌شده و به‌صورت مفهومی درآمده است.

فرهد اضافه کرد: طراحی استیج، 3 سال است که به‌صورت حرفه‌ای در ایران رواج یافته و این در حالی است که تا قبل از این استیج حتی مورد تمسخر رسانه‌ها نیز قرار می‌گرفت.

وی ادامه داد: در 3 سال قبل که کشورهای حاشیه‌ی خلیج‌فارس اسم لیگ خود را خلیج عرب گذاشته بودند، اولین استیج را به مبارکی نام خلیج‌فارس آماده کردیم به‌طوری‌که این استیج به شکل نقشه‌ی ایران و جلوی کار به شکل خلیج‌فارس نمایش داده شد.

طراح کاپ، مدال و استیج‌های قهرمانی جام حذفی 95، با اشاره به اینکه پس از ساخت استیج خلیج‌فارس، استیج‌ها به‌صورت کاملاً حرفه‌ای به نمایش گذاشته می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین کاپ جام حذفی آزادسازی خرمشهر تغییر کرده و به‌صورت نخل، المان شهدا و مسجد جامع خرمشهر درآمده است.

فرهد با بیان اینکه یک تیم 5 نفره در مدت 4 سال متوالی است که با یکدیگر همکاری می‌کنند، افزود: مسئولیت جمع‌آوری اطلاعات، حوزه‌ی هنری، طراحی و درنهایت اجرا با هر فرد مشخصی در تیم است، چراکه این کار نیاز به شناخت نماد داشته و برای ساخت و اجرای یک کاپ، مدال و یا استیج نیازمند پروسه‌ای یک‌ساله هستیم.

وی با اشاره به اینکه این هنر کاملاً بدیعی است و هیچ حوزه‌ای در ایران وجود ندارد که به این امر بپردازد، یادآور شد: مسئولان برای تهیه‌ی مدال یا کاپ به جواهرسازان مراجعه می‌کنند و این در حالی است که نوع کار جواهرسازی با طراحی‌های کنونی کاملاً متفاوت است.

طراح کاپ، مدال و استیج‌های قهرمانی جام حذفی 95، خاطرنشان کرد: اگر شرایطی مهیا شود که بتوان این هنر را به افراد آموزش داد با کمال میل از این ایده استقبال کرده و حاضریم در صورت وجود شرایط به همراه گروه خود این هنر را به علاقه‌مندان آموزش دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار