مدیر تعاون روستایی هرمزگان گفت: از آغاز فصل برداشت تاکنون بیش از 200 تن دانه روغنی کلزا توسط اتحادیه ها و شرکت های تعاون روستایی استان از کشاورزان خریداری شده است.
کد خبر: ۲۳۸۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴ 31 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سیروس اسدپور سه شنبه در نشست شورای هماهنگی سازمان تعاون روستایی با بیان اینکه محصول کلزا در چند شهرستان هرمزگان خریداری شده ، افزود: بیشترین دانه روغنی کلزا در شهرستان رودان تولید شده که هم اکنون 140 تن از این محصول را خریداری کرده وشهرستان های میناب و حاجی آباد نیز به عنوان رتبه های بعدی در تولید این محصول هستند.

مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان اظهارکرد: شبکه تعاون روستایی در کنار خرید تضمینی گندم ، خرید کلزا را نیز مانند سال های گذشته عملیاتی کرده و در عمل به بندهای برنامه اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی برای خرید این محصول ، اقدامات موثری صورت داده است.
 
وی با بیان اینکه دولت و وزارت جهاد کشاورزی برنامه مدونی برای خود اتکایی و گسترش تولید دانه های روغنی در کشور دارند ، افزود: امسال دانه روغنی کلزا ، در مراکز خرید تضمینی با قیمت مصوب هر کیلوگرم 25 هزار و 300 ریال با افت مفید 2درصد و رطوبت 10 درصد ، از کشاورزان خریداری می شود و برنامه وزارت جهاد کشاورزی رسیدن به خود اتکایی در تولید این دانه روغنی طی یک برنامه 10 ساله می باشد.

اسدپور در خصوص استانداردهای کیفی خرید تضمینی کلزا گفت: بیشترین ناخالصی قابل قبول 10 درصد و بیشترین رطوبت قابل قبول دانه های کلزا 20 درصد است که در صورت کاهش هر درصد رطوبت و ناخالصی به میزان 500 ریال به قیمت پایه خرید تضمینی افزوده می شود.

بر اساس آمارهای جهاد کشاورزی هرمزگان سطح زیر کشت کلزا در این استان 250 هکتار بوده که با پیش بینی برداشت 300 تنی نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش تولید داشته است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار