مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران از اجرای دستور قضایی مبنی بر بازداشت ۱۰۸ هزار سند مالکیت در سال ۹۴ در تهران خبر داد.
کد خبر: ۲۳۸۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 31 May 2016
محمدصادق سعادتیان در مراسم بازدید رئیس قوه قضائیه از اداره ثبت اسناد و املاک شرق استان تهران اظهار کرد: اداره ثبت استان تهران 31 واحد ثبتی دارد که از این تعداد 18 واحد ثبتی در شهرستان‌های استان و 13 واحد ثبتی در شهر تهران قرار دارند.

به گفته مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان 1958 دفتر اسناد رسمی معادل 27.6 درصد کل کشور و 492 دفتر ازدواج و طلاق معادل 15.8 درصد کل کشور در استان تهران مشغول فعالیت هستند و در مجموع 7.1 درصد واحدهای ثبتی کل کشور در این استان به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

سعادتیان اضافه کرد: از مجموع 32 ساختمان اداره کل ثبت اسناد و املاک تهران 21 ساختمان ملکی که با کاربری مسکونی و با عمر متوسط بالای 17 سال به مردم خدمات ارائه می‌کند و از مجموع ساختمان‌های این اداره کل 11 ساختمان استیجاری هستند که در این ساختمان‌ها با وضعیت بدی به مردم خدمات داده می‌شود.

وی با بیان اینکه از مجموع 72 میلیون خدمت ثبتی ارائه شده در سال 94، بیشترین خدمات در استان تهران ارائه شده است، افزود: از حدود 3 میلیون سند مالکیت صادر شده در سال   94  در کل کشور 685 هزار فقره معادل 23 درصد اسناد مالکیت در تهران صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران افزود: نخستین سند مالکیت کاداستری در سال 85 در استان تهران صادر شد و امروز 100 درصد اسناد در حوزه تهران به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه در گذشته صدور سند مالکیت 45 روز زمان می‌برد گفت: امروز به طور میانگین صدور سند مالکیت کاداستری و غیرکاداستری 10 روز زمان می‌برد و مردم بدون مراجعه به ادارات ثبت می‌توانند اسناد مالکیت خود را دریافت کنند.

سعادتیان ادامه داد: از مجموع 2 میلیون و 600 هزار استعلامات صورت گرفته در سال 94، 31 درصد آنها در تهران بوده است و سال گذشته 61 درصد کل استعلام‌ها را ظرف یک روز پاسخ دادیم و مابقی استعلام‌ها ظرف 3 روز کاری پاسخ داده شده است، در حالی که قبل از الکترونیکی شدن فرایندها، پاسخ به استعلامات 40 روز زمان می‌برد.

وی افزود: از مجموع 2 میلیون و 157 هزار خلاصه معامله صادر شده در سال 94، 597 هزار خلاصه معامله معادل 28 درصد کل کشور در تهران انجام شده است و ظرف مدت 3 روز کاری خلاصه معامله‌ها در سامانه ثبت و مالکیت به نام فرد جدید تغییر یافته است.

به گفته مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران در سال گذشته 108 هزار مورد دستور قضایی برای بازداشت سند و 58 هزار مورد دستور برای رفع بازداشت صادر شد و چون در صدور دستور بازداشت سند احتمال زندان رفتن افراد می‌رود، ما همان روز دستور را انجام می‌دهیم تا کسی به خاطر عدم بازداشت سند به زندان نرود.

سعادتیان در پایان در خصوص آرشیو الکترونیکی گفت: در تهران 5 میلیون و 500 هزار پرونده وجود دارد که از این تعداد 2 میلیون پرونده معادل 80 میلیون برگ اسکن شده است و مابقی نیز اسکن می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار