کد خبر: ۲۳۸۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸ 30 May 2016
از خانه مطبوعات انتظار می‌رود با برگزاری نشست‌های ماهانه یا هر دوهفته یک بار با تمامی اهالی رسانه به تفکیک شهرستان، برای دریافت نظرات و پیشنهادات اهالی رسانه که یک سال زحمت تهیه اخبار، پوشش خبری و پاسخگویی به مطالبات مردم را می‌کشند، دعوت به عمل آورد.
به گزارش تابناک مازندران/ در حال حاضر۷ روزنامه محلی، یک دفتر سه‌روزنامه، ۳۲ نماینده هفته‌نامه محلی‌و کشوری، ۱۷ نمایندگی دوهفته نامه و دو ماهنامه، ۱۸ خبرگزاری و  ۷۵ سایت خبری در استان فعالیت دارند.
متأسفانه آمار دقیقی درباره تعداد کل خبرنگاران وجود ندارد و هرازگاهی یک آمار از سوی خانه مطبوعات یا ارشاد بیان می‌شود، ساماندهی خبرنگاران که توسط مدیرعامل خانه مطبوعات سابق بدون برنامه‌ریزی در حال انجام بود به بن‌بست خورد و همین مسئله سبب پرداخت دیرهنگام هدیه روز خبرنگار شد.
خبرنگارانی که تنها یک روز در سال، آن‌هم با شنیدن ساعت‌ها سخنرانی و نوشتن سخنان مسئولان هدیه ناچیزی دریافت می‌کنند پس از ماه‌ها با پادرمیانی اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران موفق به دریافت هدیه خود شدند.
ولی هنوز هم تعدادی از خبرنگاران هدایای خود را دریافت نکرده‌اند و نگرانی از برنامه‌ریزی‌های چند ماه دیگر که روز خبرنگارو برنامه‌های جانبی آن است، در دل همه ما وجود دارد.
از سویی بیمه تعدادی از خبرنگاران به دلیل سیاست‌های جدید وزارت فرهنگ و ارشاد لغو شده است و اهالی رسانه که سال‌ها با زحمت و خستگی به دنبال رفع مشکلات مردم و بیان آن‌ها به مسئولان هستند، اکنون با مشکلات ناشی از بیمه نبودن برخورده‌اند.
این مشکلات تنها به خبرنگاران محدود نمی‌شود و مسلما مدیران مسئول نیز مشقت بسیاری برای چاپ و تولید محتوای نشریات و رسانه‌های مجازی محتمل می‌شوند، هزینه بالای چاپ نشریات، پرداخت دیرهنگام یا نپرداختن هزینه آگهی‌ها از سوی ادارات و ..تمام ذهن و فکر مدیران مسئول را به خود مشغول کرده‌است.
در حال حاضر با وجود مطرح شدن سیاست‌های جدید که مدیران مسئول ملزم به بیمه خبرنگاران هستند و هزینه آن را پس از چندماه از سوی دولت دریافت می‌کنند بازهم کمتر مدیر مسئولی قادر به پرداخت هزینه بیمه خبرنگاران است یا به نحوی با بهانه بی‌اعتمادی نسبت به دولت، از بیمه‌کردن خبرنگاران طفره می‌روند.
همه این سخنان را گفتیم تا به رفع مشکلات خبرنگاران برسیم، در حال حاضر تنها نهادی که می‌تواند به رفع مشکلات رسانه‌ها کمک کند "خانه مطبوعات” است چون با رأی اعضای آن انتخاب شده‌اند، هرچند به واسطه عملکرد ضعیف بی‌اعتمادی به خانه مطبوعات در ذهن اهالی رسانه به وجود آمده است.
در کنار این بی‌اعتمادی، حفظ نکردن ارزش و احترام اهالی رسانه از سوی مسئولان، نداشتن نماینده قوی در حوزه بانوان در خانه مطبوعات، برگزاری نامناسب جشن روز خبرنگار، پرداخت دیرهنگام هدیه خبرنگاران، بی‌توجهی به نظرات قشر خبرنگار در برگزاری برنامه‌های منتسب به اهالی رسانه، سودجویی مدیرعامل سابق خانه مطبوعات و دریافت حق خبرنگاران بدون هیچگونه پاسخگویی رسمی و عذرخواهی به خبرنگاران به دلیل ضررهای جسمی، روحی و اخلاقی که به بدنه خبرنگاران استان وارد کرد و سکوت اعضای خانه مطبوعات در مقابل این بی اخلاقی‌ها و …سبب مشکلات بسیاری برای اهالی رسانه شده است.
مسلما همه ما توقع داریم، عضوهیأت مدیره خانه مطبوعاتی که خود را به عنوان نماینده اصحاب رسانه معرفی می‌کند، در مقابل دردها، سختی‌ها و ابراز نگرانی اهالی رسانه هم پاسخگو باشد.
اگر خبرنگاری بیمه‌اش قطع شد یا نامه برای رفع مشکل رسانه‌ای می‌خواهد، برای هزینه مدرسه فرزندش مشکل دارد، دچار بیماری فرزند یا فوت یکی از اعضا شده است یا هر ناراحتی دیگری حداقل خانه مطبوعات در ابراز همدردی و اتحاد همگانی خبرنگاران برای کمک به آن فرد قدمی بردارد.
بنابراین از خانه مطبوعات انتظار می‌رود با برگزاری نشست‌های ماهانه یا هر دو هفته یک بار با تمامی اهالی رسانه به تفکیک شهرستان، برای دریافت نظرات و پیشنهادات اهالی رسانه که یک سال زحمت تهیه اخبار و پوشش خبری و پاسخگویی به مطالبات مردم را می‌کشند دعوت به عمل آورد و برنامه‌های پیشنهادی آن‌ها را برای اجرای جشن روز خبرنگار یا برگزاری کلاس یا هر برنامه دیگری در نظر بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار