رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری با بیان اینکه ۱۴ پیست دوچرخه‌سواری در کشور در حال ساخت است، گفت: منابع مالی فدراسیون پاسخگوی نیازها نیست.
کد خبر: ۲۳۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳ 17 April 2015
رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری با بیان اینکه ۱۴ پیست دوچرخه‌سواری در کشور در حال ساخت است، گفت: منابع مالی فدراسیون پاسخگوی نیازها نیست.

به گزارش تسنیم ؛ خسرو قمری در مجمع عمومی سالیانه هیئت دوچرخه‌سواری استان همدان اظهار داشت: فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران سال گذشته رتبه نخست را در آسیا در بخش فدراسیون‌ها به خود اختصاص داد که این مساله افتخار بزرگی برای کشور بود.

وی با بیان اینکه در بهمن ماه سال گذشته در مسابقات قهرمانی آسیبا با کمترین نفرات بهترین عملکرد را داشتیم، گفت: در رنکینگ انفرادی در آسیا دوچرخهسواران ایران در رتبه‌های نخست، سوم و هفتم قرار دارند.

قمری تصریح کرد: فدراسیون دوچرخه‌سواری پس از فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران توانست سهمیه مستقیم حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو را کسب کردند که در صورت کسب دو سهمیه المپیک در بخش جاده ایران به عنوان کشور اول در زمینه کسب سهمیه در آسیا مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه کار فدراسیون دوچرخه‌سواری خدماتی و ورزشی است، عنوان کرد: یکی از مسائل مهم در انجام برنامه‌های فدراسیون منابع مالی است که متاسفانه در حال حاضر منابع مالی در اختیار فدراسیون پاسخگوی نیازها نبوده و امیدواریم امسال وضعیت بهبود یابد.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری با اشاره به اینکه منابع مالی فدراسیون در مقایسه با سال‌های گذشته کاهش داشته است، گفت: با کمترین منابع مالی و امکانات افتخاراتی توسط ورزشکاران دوچرخه‌سواری کسب شده که جای تقدیر دارد.

قمری در رابطه با استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش در زمینه دوچرخه‌سواری نیز گفت: پیگیری‌هایی در این زمینه صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم برنامههای مناسبی در زمینه دوچرخهسواری در حوزه آموزش و پرورش داشته باشیم چراکه نهاد آموزش و پرورش با دارا بودن جامعه هدف بسیار میتواند در توسعه ورزش دوچرخه‌سواری موثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید در حوزه آموزش و پرورش استعدادیابی صورت گیرد، تصریح کرد: در زمینه برگزاری مسابقات آموزشگاهی دوچرخه‌سواری مشکلاتی در کلانشهرها به وجود آمده بود که این مسابقات را تحت‌الشعاع قرار داده بود و این مسئله به شهرهای دیگر همچون همدان نیز تعمیم داده شده بود که در نهایت این مسابقات برگزار نمی‌شود.

رئیس فدراسیون دوچرخهسواری بیان کرد: با وجود استعدادهای فراوان در آموزش و پرورش باید از آن به درستی استفاده کنیم، از این رو فدراسیون دوچرخه‌سواری آمادگی دارد هزینه برگزاری مسابقات آموزشگاهی دوچرخهسواری را پرداخت کند.

وی از ساخت ۱۴ پیست دوچرخهسواری در سطح کشور خبر داد و گفت: این ۱۴ پیست در حال ساخت بوده و ۳ پیست در استانهای تبریز، مشهد و اهواز به بهره‌برداری رسیده، این پروژه‌ها در اختیار شرکت ساخت و تجهیز اماکن ورزشی است.

قمری از رئیس هیئت دوچرخه‌سواری همدان خواست تا برخی رشته‌های دوچرخه‌سواری را از نظر رشته و جنسیت در برخی شهرستان‌ها اولویت‌بندی کند چراکه شهرستان‌های همدان دارای پتانسیل بالایی در دوچرخه‌سواری هستند.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری با بیان اینکه برگزاری مسابقات منطقه‌ای دوچرخهسواری سبب رشد و ارتقا سطح دوچرخه‌سواران میشود، افزود: همدان در زمینه تریال و BMX ظرفیت بالایی دارد که باید آنها را تقویت کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار