نایب‌ رئیس انجمن صنفی حمل و نقل بندرعباس گفت: معادلات منطقه‌ای سبب ایجاد فرصت‌های جدید ترانزیت جاده‌ای در پیش‌روی ایران شده است.
کد خبر: ۲۳۵۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴ 25 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، هادی جوادی صبح امروز در نشستی با موضوع بررسی چالش‌ها و موانع توسعه حمل و نقل اظهار کرد: موقعیت ایران به لحاظ منطقه‌ای و جهانی در حوزه حمل و نقل همانند بسیاری از حوزه‌های دیگر منحصر به‌ فرد و کلیدی است و استفاده از این ظرفیت عظیم اقتصادی زمینه‌ساز افزایش درآمدهای ملی و برتری‌های استراتژیک در منطقه خواهد بود.
 
وی افزود: فرصت‌های جدید ترانزیت جاده‌ای در پیش‌روی کشور قرار گرفته و معادلات منطقه‌ای موجب جابه‌جایی مسیر کریدور ترانزیتی خلیج فارس - اروپا شده است که این امر فرصتی برای حوزه حمل و نقل کشور به شمار می‌رود.
 
نایب رئیس انجمن صنفی حمل و نقل بندرعباس خاطرنشان کرد: برای نقش‌آفرینی بهتر و بهره‌مندی بیشتر از فرصت‌های جدید اقتصادی نیازمند هماهنگی و تعامل هر چه بیشتر دستگاه‌های مسؤول با بخش خصوصی فعال در حوزه حمل و نقل کشور هستیم تا بهره‌وری در این بخش افزایش یابد.
 
جوادی ادامه داد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل کالای جاده‌ای در کل کشور حجم قابل توجهی دارد و موجب برداشته شدن بار بزرگی از دوش دولت شده است، لذا همکاری و همراهی هر چه بیشتر دستگاه‌های مختلف با این بخش، سبب افزایش ایفای نقش شرکت‌های حمل و نقل شده و کارآیی اقتصاد کشور را افزایش می‌دهد.
 
وی تصریح کرد: لازمه نقش‌آفرینی بیشتر حوزه حمل و نقل در شرایط پساتحریم، همکاری با این بخش و اعتماد به آن در عرصه‌های مختلف است و بار قابل توجهی از اشتغال کشور نیز بر دوش حوزه حمل و نقل قرار دارد و سیاست‌های کلان این بخش باید با نظرخواهی از فعالان این حوزه مشخص شود.
 
نایب رئیس انجمن صنفی حمل و نقل بندرعباس گفت: برنامه‌ریزی برای تکمیل چرخه حمل و نقل ترکیبی در کشور به خصوص در شرایط جدید یکی دیگر از الزامات این بخش است که به دنبال همکاری با بخش دولتی در این زمینه هستیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار