منتخب مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی به بیان اینکه حدود 90 درصد از کشاورزان فورخورخ از تسهیلات بانکی استفاده کرده‌اند، گفت: مردم حادثه‌دیده با مشکل عمده وام‌های کشاورزی مواجه هستند و نیاز است مسؤولان مربوطه تمهیدی را برای تنفس و بازپرداخت این تسهیلات بیندیشند.
کد خبر: ۲۳۳۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 21 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، احمد مرادی ضمن ابراز همدردی با کشاورزان حادثه‌دیده روستای فورخورج از توابع دهستان سیاهو اظهار داشت: بلافاصله از منطقه بازدید کردم. متاسفانه عمق حادثه در این آتش‌سوزی به قدری است که قلب همه هرمزگانی‌ها را به‌درد می‌آورد. طبق آمار کارشناسان حدود 200 هکتار از اراضی کشاورزی روستای فورخورج شامل نخیلات، انبه و نارنگی از بین رفته است.
 
وی با اشاره به بیمه کشاورزان افزود: یکی از مشکلات عمده کشاورزان، بیمه کشاورزی است که فقط تعهد شرکت بیمه در قبال محصول است در‌حالی‌که عمده خسارت به درختان و باغات رسیده است و می‌بایست بیمه‌گذار راه حلی را برای این مشکل ارائه دهد.
 
منتخب مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی گفت: یکى از عوامل مهم در عمق عظیم این حادثه عدم وجود ایستگاه آتش‌نشانى و خدمات ایمنی در منطقه است و این در‌حالى است که سیاهو داراى 11 هزار جمعیت، 72 پارچه آبادى و 32 روستاست و این منطقه‌ با این جمعیت و ظرفیت بالا و ارزشمند کشاورزى مستلزم یک ایستگاه آتش‌نشانی مجهز است.
 
مرادی ادامه داد: یک از مهمترین درخواست مردم منطقه وجود جاده‌های بین مزارع است که به‌هنگام بروز آتش‌سوزی و یا حوادثی دیگر امکان کمک‌رسانی آسان باشد و این خود عمق هر حادثه‌ای را کاهش می‌دهد.
 
وی اضافه کرد: مردم فورخورج درخواست کشت جایگزین مانند انبه به جای نارنگی دارند که در این خصوص همت سازمان جهاد کشاورزی را می‌طلبد که به این مشکل کشاورزان منطقه رسیدگی کند.
 
منتخب مردم بندرعباس در مجلس دهم با اشاره به اینکه حدود 90 درصد از کشاورزان فورخورخ از تسهیلات بانکی استفاده کرده اند، تصریح کرد: مردم حادثه‌دیده با مشکل عمده وام‌های کشاورزی مواجه هستند و نیاز است مسؤولان مربوطه تمهیدی را برای تنفس و بازپرداخت این تسهیلات بی‌اندیشند و در اسرع وقت نسبت به بخشودگی وام‌های کشاورزان فورخورجی اقدام کنند.
 
مرادی در پایان خاطرنشان ساخت: این قشر زحمت‌کش بیش از پیش به حمایت مسؤولان به ویژه سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان نیاز دارند و این سازمان می‌بایست نسبت به رسیدگی هرچه سریع‌تر مشکلات کشاورزان روستای فورخورخ اقدام نماید.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار