منتخب مردم غرب هرمزگان در مجلس دهم گفت: باید در پی ابطال مصوبه جدایی پنج روستای پارسیان از هرمزگان باشیم نه متوقف کردن آن، زیرا این طرح خود متوقف شده بود.
کد خبر: ۲۳۱۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ 18 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، خالد زمزم‌نژاد در خصوص شایعاتی مبنی بر قطعی شدن الحاق بخشی از پارسیان به استان فارس اظهار داشت: در رابطه با الحاق و انتزاع پنج روستا از شهرستان پارسیان به استان فارس طبق مصوبه‌ای که دو سال قبل انجام شده بود، نمایندگان و مردم هرمزگان قویا و مجدانه حمایت کردند که این الحاق و انتزاع صورت نگیرد و همچنان پارسیان در استان هرمزگان بماند.
 
وی افزود: در اولین جلسه ورود خود برای بازدید و آشنایی با محیط مجلس در جمع دیگر نمایندگان استان هرمزگان و مجمع یادآور شدم که ما باید در پی ابطال این مصوبه باشیم نه متوقف کردن آن زیرا این طرح خود متوقف شده بود.
 
منتخب مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در پایان اضافه کرد: این طرح در شورای امنیت ملی و وزارت کشور مصوب شده است ولی ما اجازه نخواهیم داد حتی وجبی از خاک بسیار ارزشمند پارسیان به هیچ استان دیگری ملحق شود و در کنار مردم پارسیان تا آخر خواهیم ماند.
 
بر اساس این طرح پنج روستای صورباش، فارسی، اکبری، تمبو جنوبی و تمبو شمالی از بخش کوشکنار توابع شهرستان پارسیان در استان هرمزگان جدا شده و به شهرستان لامرد استان فارس ملحق می‌شود.
 
این منطقه دارای چند اسکله و چند ناحیه ساحلی است که بدین ترتیب به موجب این طرح، 6 کیلومتر از استان فارس به سواحل خلیج فارس متصل خواهد شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار