منتخب مردم بندرعباس در مجلس دهم:
منتخب مردم هرمزگان در مجلس گفت: تشکیل سازمان توسعه سواحل مکران در برنامه ششم توسعه کشور یک فرصت بی‌نظیر برای توسعه هرمزگان و سواحل آن است اما مهم آن است که این سازمان از اختیارات کافی برای هماهنگی و هدایت دستگاه‌ها در این زمینه برخوردار باشد.
کد خبر: ۲۳۱۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰ 17 May 2016
حسین هاشمی تختی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک هرمزگان اظهار داشت: یکی از برنامه‌های کلیدی نظام جمهوری اسلامی که در قالب سیاست‌های ویژه‌ای نیز از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به همه دستگاه‌ها و نهادها ابلاغ شد، توسعه سواحل مکران است.

وی افزود: استقرار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جاسک و چابهار و ایجاد امنیت فراگیر و اقتدار برای ایران در آبهای آزاد بخشی از توجهات ویژه به سواحل مکران بوده است که با توسعه سرمایه‌گذاری‌های ملی در این حوزه تقویت خواهد شد.

منتخب مردم بندرعباس در مجلس دهم اضافه کرد: سواحل مکران فرصت تازه‌ای برای کشورمان برای بهره‌برداری هر چه بیشتر از ظرفیت سواحل و گستره وسیعی است که می‌تواند جمعیت قابل توجهی را در خود جای دهد.

هاشمی تختی ادامه داد: صدها کیلومتر از سواحل شرقی استان هرمزگان و سواحل جنوبی استان سیستان و بلوچستان مستعد ایجاد صنایع مختلف دریایی و همین طور پایانه‌های صادراتی نفت کشورمان و محیطی امن و بکر برای گسترش گردشگری است و سرمایه‌گذاری در این منطقه می‌تواند نوید بخش آینده‌ای روشن برای آن باشد.

وی با بیان این که دولت، سرمایه‌گذاری در سواحل مکران را تضمین و مجلس نیز مصمم به رفع موانع سرمایه‌گذاری در این منطقه است، گفت: میزان بهره‌برداری ایران از ظرفیت آبهای دور برای صید و صیادی و توسعه مزارع پرورش ماهی در این منطقه مناسب و کافی نبوده است و باید با تقویت منابع ملی و تشویق سرمایه‌گذاران برای حضور در این منطقه، سهم ایران از این حوزه‌ها احیا کنیم.

منتخب مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس دهم عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه کشور ایجاد سازمان توسعه سواحل مکران از سوی دولت مورد تاکید قرار گرفته و به نظر می‌رسد که اگر این سازمان با مرکزیت و محوریت استان هرمزگان شکل بگیرد، دستاوردهای فراوانی برای توسعه سواحل خواهد داشت.

وی یکی از رسالت‌های اساسی این سازمان را تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری در این منطقه و هماهنگی ستادی میان دستگاه‌ها و نهادها دانست و گفت: تعیین دامنه مناسبی از اختیارات برای این سازمان به منظور اتخاذ تصمیمات کلیدی در این زمینه ضروری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار