معاون استاندار فارس عصر یکشنبه در مراسم گشایش جشنواره بین المللی فیلم سبز در شیراز گفت که روحیه حفظ محیط زیست در جامعه ما جا نیفتاده است .
کد خبر: ۲۳۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴ 16 May 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا: هادی پژوهش جهرمی اظهار کرد: ما هر روز شاهد تخریب جنبه هایی از محیط زیست هستیم ، تنفسگاه مردم با تخریب طبیعت به مخاطره افتاده است و نابودی مواهب طبیعی هر روز بیشتر می شود .
وی ادامه داد : در این شرایط وظیفه همه ما و وظیفه تشکل های زیست محیطی و مردم و رسانه ها سنگین تر می شود ، تشکل‌های مردم نهاد امسال باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که مشارکت بیشتری را در حوزه حفظ محیط زیست شاهد باشیم.
معاون استاندار فارس خواستار حمایت همه جانبه از گروه های مردمی و سازمان های مردم نهاد حفاظت از محیط زیست در فارس شد و افزود: چنانچه این کار انجام گیرد و بیدار شویم و با روحیه حفظ محیط زیست به عنوان حیات انسانی کار کنیم می توانیم از باتلاقی که خودمان ایجاد کرده ایم نجات پیدا کنیم.
مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس نیز در این مراسم گفت : در پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز که تا 30 اردیبهشت در شیراز ادامه دارد، 60 ساعت فیلم نمایش داده خواهد شد و این برنامه از روز شنبه با اکران فیلم‌های کوتاه، نیمه کوتاه، نیمه بلند و بلند، آغاز شده است.
دکتر حمزه ولوی با بیان اینکه اگر محیط زیست نباشد اقتصاد هم رونق ندارد افزود: اگر محیط زیست سالم نداشته باشیم زندگی سالمی هم نخواهیم داشت در عین حالی که اگر رویکرد هنری را وارد عرصه عمل نکنیم چندان موفق نخواهیم بود.
وی اضافه کرد: هنر سریع ترین و زیبا ترین ابزار برای انتقال آگاهی ها و بهترین شکل انتقال مفاهیم است که در حوزه محیط زیست نیز از این ابزار برای انتقال پیام های محیط زیست در قالب فیلم و هنرهای تجسمی بهره گیری شده است .
وی بیان کرد: بسیاری از کسانی که هنوز پیام های زیست محیطی را نگرفته اند و هنوز به هشدارها توجه نکرده اند از طریق هنر و امور سینمایی و هنری می توانند با طبیعت انس گیرند .
ولوی گفت: هنر فیلمسازی و سینما بهترین شیوه ای است که می تواند این مخاطبان را هم شامل شود و پیام های محیط زیست را در خانه و در سینما به آنان منتقل کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی فیلم سبز پس از 10 سال توقف و تعطیلی برگزار می‌شود اضافه کرد: بر این باوریم که فعالیت های هنری با موضوع محیط زیست و لزوم حفظ و پاسداری از آن، تاثیر بسیار ارزشمندی در ارتقای فرهنگ آحاد جامعه در این زمینه دارد.
محمد جواد آرمانمهر دبیر جشنواره هنری فیلم سبز استان فارس نیز درگفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : جشنواره فیلم سبز به مدت یک هفته در بخش‌های سینمای ملی، بین‌الملل، هنرهای تجسمی و همچنین کارگاه‌ها، همایش‌ها و سمینارها برگزار می‌شود که موضوعات کارگاه‌ها در زمینه حیات‌وحش، مستندسازی، آشنایی با مناطق حفاظت‌شده، آلاینده‌های زیست‌محیطی خواهد بود.
دبیر جشنواره هنری فیلم سبز استان فارس ادامه داد : در مجموع یک هزار و 200 ساعت فیلم با موضوعات زیست محیطی برای این جشنواره تولید شده که 400 ساعت آن در بخش بین الملل و 800 ساعت در بخش داخلی در جشنواره شرکت کرده است .
وی اضافه کرد : در بخش مسابقه آثار برتر نیز 60 ساعت فیلم انتخاب شده که 47 ساعت آن در حوزه فیلم های ایرانی و 13 ساعت در حوزه فیلم های خارجی زیست محیطی است .
نمایش فیلم های جشنواره از شنبه 25 اردیبهشت 95 در تالار حافظ شیراز آغاز شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار