رئيس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ايلام از تدوين و انتشار برنامه اقتصاد مقاومتي حوزه صنعت ، معدن و تجارت اين استان خبر داد.
کد خبر: ۲۲۷۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷ 11 May 2016
 رئيس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ايلام از تدوين و انتشار برنامه اقتصاد مقاومتي حوزه صنعت ، معدن و تجارت اين استان خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام از روابط عمومي اداره صنعت ، معدن و تجارت، يارالله نصيري در نشست توجيهي و تشريح برنامه اقتصاد مقاومتي استان اظهار كرد: اين سند با نگاه كارشناسي به چهار بخش شامل ، طرح هاي جديد الاحداث و نيمه تمام ، واحدهاي صنعتي راكد و فعال ، معادن و صنايع معدني و در نهايت تجارت خارجي و توسعه صادرات غير نفتي و با بهره گيري از هفت برنامه ابلاغي از ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي به وزارت صنعت ، معدن و تجارت تدوين شده است.
وي با اشاره به جهت گيري طرح هاي جديد در دست اجرا ادامه داد: راه اندازي صنايع وابسته به حوزه نفت و گاز، استفاده از پتانسيل و ظرفيت هاي اين منابع از طريق ايجاد مجتمع هاي پتروشيمي و تكميل زنجيره توليد طرح هاي ميان دستي و پايين دستي پتروشيمي محور اصلي اين برنامه است.
رئيس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ايلام يادآور شد: پتروشيمي دهلران ، پتروشيمي مهران ، توليد بنزين و گازوئيل از ميعانات گازي و انواع لاستيك راديال خودرو سبك و سنگين از جمله مجوزهايي هستند كه بر اين مبنا صادر شده اند.
نصيري تاكيد كرد: در بخش واحدهاي فعال و راكد نيز راهكارهاي لازم پيشنهاد شده است ، از 553 فقره پروانه بهره برداري موجود 183 واحد يعني 33 درصد آنها نيمه فعال و راكد هستند.
وي اضافه كرد: از اين تعداد واحد نيمه فعال و راكد 116 فقره با حجم سرمايه گذاري يك هزار و 302 ميليارد ريال قابليت احياء و فعال سازي دوباره دارند.
رئيس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ايلام گفت: مهم ترين مشكلات اين واحدها كه در زمينه كمبود نقدينگي ، فرسودگي ماشين آلات و بروز نبودن فناوري ، مشكلات مديريتي و اختلافات شركا و مشكل بازارهاي فروش بوده، استخراج و دسته بندي شده و متناسب با هر كدام از موانع راهكارهايي پيش بيني شده است كه در صورت فراهم شدن الزامات و همراهي عوامل برون سازماني و همكاري ساير بخش ها ، عملياتي شدن اين برنامه ها امكان پذير است.
نصيري معدن را به عنوان يكي از بخش هاي تاثير گذار در تحقق عملي اقتصاد مقاومتي برشمرد و تاكيد كرد: پرهيز از خام فروشي و ايجاد ارزش افزوده مواد معدني قابل استخراج نيز جزو اولويت هاي كاري بوده كه در اين سند به درستي به آن توجه شده است.
وي همچنين حوزه بازرگاني و توسعه تجارت خارجي را به عنوان تكميل كننده زنجيره توليد و حلقه نهايي دانست و يادآور شد: اصلاح شبكه هاي توزيع ، ارائه خدمات پس از فروش ، جلب رضايت مشتريان و از همه مهم تر بسترسازي براي توسعه صادرات كالاهاي غيرنفتي از مهم ترين برنامه هاي پيش بيني شده در اين طرح است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار