کد خبر: ۲۲۶۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳ 08 May 2016
تابناک گیلان - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از مرمت و بازسازی 51 خانه تاریخی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رضا علیزاده صبح امروز در جلسه میراث فرهنگی گیلان با اشاره به اینکه اهمیت مرمت بناهای تاریخی این استان اظهار کرد: تاکنون حفاظت و مرمت بناهای تاریخی گیلان با همکاری بخش‌خصوصی به بهترین نحو تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه مرمت بناهای تاریخی گیلان از اهداف مهم دولت تدبیر و امید است، تصریح کرد: به همین منظور کاروانسرای حاجی‌فیض ماسوله در دست احیا و مرمت قرار گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان احیای بنای مذکور را بخشی از هویت این استان برشمرد و گفت: کاروانسرای حاجی‌فیض یکی از تجارتخانه شهرک تاریخی ماسوله بود که دارای سه طبقه بوده و جلوه‌هایی از تحولات معماری دوره پهلوی نخست دارد.

وی با اشاره به اینکه بنای مذکور در نوروز سال 92 دچار حریق شده بود، خاطرنشان کرد: این بنا بر اثر آتش‌سوزی آسیب جدی دید، اما اکنون مراحل احیای آن به خوبی پیش می‌رود.

علیزاده از اتمام مرمت 51 خانه تاریخی گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: 30 خانه تاریخی در سال 93 و 21 خانه تاریخی گیلان در سال گذشته مرمت و بازسازی شده است.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ بناهای تاریخی گیلان، یادآور شد: بناهای تاریخی گیلان به عنوان سند فرهنگ و تمدن این استان باید به نسل‌های آینده منتقل شود.

این مسئول در ادامه به حوزه گردشگری گیلان اشاره کرد و متذکر شد: امسال واحدهای گردشگری گیلان 32 درصد رشد داشته است.

وی با تصریح بر اینکه اکنون یک‌هزار و 829 واحد گردشگری در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد:  ظرفیت این واحدهای گردشگری به 24 هزار و 587 تخت رسیده است.

 علیزاده به وجود چند طرح گردشگری نیمه‌تمام در گیلان اشاره کرد و گفت: اتمام پروژه‌های نیمه تمام گیلان نیاز به تسهیلات مورد نیاز بانکی دارد و در صورت پایان یافتن آنها، تعداد سه هزار شغل به صورت مستقیم در بخش گردشگری ایجاد می‌شود.

وی برگزاری 51 دوره آموزش تخصصی مدیران فنی و راهنمایان گردشگری، هتلداری، پذیرایی و... را از اقدام‌های مهم در حوزه گردشگری گیلان عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار