مدیرعامل و عضو هیئت مدیره صندوق توسعه صنایع دریایی کشور، استان هرمزگان را کانون فعالیت‌های مرکزی این صندوق معرفی کرد که با ظرفیت‌های فراوان این استان، توسعه دریا محورمی تواند بهترین مبنا برای توسعه کلان باشد.
کد خبر: ۲۲۴۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴ 05 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مهرداد مظفری بعد از ظهر امروز در دیدار با جاسم جادری در بندرعباس، اظهارداشت: کانون فعالیت‌های مرکزی این صندوق استان هرمزگان است که با ظرفیت‌های فراوان این استان، توسعه دریا محورمی تواند بهترین مبنا برای توسعه کلان باشد.
 
وی بیان‌داشت: صندوق توسعه صنایع دریایی با هدف تحقق توسعه پایدار در بخش صنایع دریایی کشور تأسیس شده و به عنوان موتور توسعه صنایع دریایی کشور در نقش رابط بین حاکمیت و بخش خصوصی ایفای مسئولیت می‌کند.
 
مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی کشور گفت: قطعا درسایه راهبردها و اهداف این صندوق، انجام مطالعات توسعه ای ، سرمایه گذاری و اعمال انواع حمایت هدفدار موجبات توسعه‌ روز افزون  صنایع دریایی در کشور را فراهم می‌آورد.
 
مظفری با قدردانی از نگاه دریا محور استاندار هرمزگان به توسعه و حمایت از برنامه‌های صندوق، عنوان‌کرد: از آنجا که تولید بر مبنای مطالعه بازار و بر اساس مزیت‌های اقتصادی به عنوان 2 راهبرد این صندوق است دولت می تواند با تسهیل در فضای کسب و کار، تصویب قوانین و تزریق نقدینگی به توسعه صنایع دریایی کمک کند.
 
وی با تاکید براینکه  کلید واژه توسعه درمناطقی ساحلی باید دریا باشد، افزود: توسعه‌ ساخت و تعمیر کشتی و صنایع فراساحل، ایجاد زنجیره‌ تأمین مطمئن، کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های دریایی، توسعه‌ ساحل نشینی و دسترسی به آب، گسترش ترانزیت و صادرات مجدد، مشارکت بین‌المللی، صادرات محوری، توسعه‌ استانداردسازی، توسعه‌ بیمه‌های دریایی، مشارکت در صنایع فراساحل و حمایت از بخش خصوصی و تقاضاهای مردمی از جمله سیاست های کلی صندوق در حمایت از توسعه دریا محور است.

 استاندار هرمزگان:
شرایط برای توسعه پایدار صنایع دریایی در استان هرمزگان فراهم است

استاندار هرمزگان با تاکید بر دریامحور بودن روند توسعه و برنامه‌های کلان اقتصادی این استان گفت: برخورداری از بیش از یک‌هزار کیلومتر نوار ساحلی و ۱۴ جزیره مهم بهترین ظرفیت برای بهره‌گیری حداکثری از مزیت‌های اقتصاد دریامحور در استان هرمزگان است.
 
 جاسم جادری بعد از امروز در دیدار با مدیرعامل و عضو هیئت مدیره صندوق توسعه صنایع دریایی کشور با اشاره به اهمیت مزیت خدادادی دریا در همه ابعاد توسعه اظهار داشت: برابر آمار 90 درصد تجارت جهان از طریق دریاها انجام می‌شود و 60 درصد نفت جهان نیز در منطقه خلیج فارس است که این امر به خوبی نشان دهنده مزیت‌های فوق‌العاده اقتصاد دریا‌محور است.
 
وی بیان‌ داشت: برای اینکه بتوانیم از این ظرفیت استفاده حداکثری را داشته باشیم باید برنامه‌های توسعه با نگاه دریامحور تدوین شوند چرا که توسعه متوازن با سوگیری همه برنامه‌ها به این سمت و در واقع عمل به نظریه "بازگشت به دریا" اتفاق می‌افتد.
 
استاندار هرمزگان با تاکید بر فعالیت بیشتر بخش خصوصی در پروسه اقتصاد دریامحور تصریح‌کرد: همه ظرفیت‌های لازم برای حمایت از بخش خصوصی با رویکرد دریامحور در هرمزگان وجود دارد و سرمایه‌گذاری در این عرصه با توجیه اقتصادی بسیار بالایی همراه است.
 
جادری در همین راستا با اشاره به مزیت‌های فراوان سواحل و بنادر و جزایر هرمزگان یادآورشد: به عنوان نمونه سواحل شرق هرمزگان با عمق زیاد آب، قرارگیری در بالادست بنادر امارات متحده عربی، فاصله بسیار کوتاه در مقایسه با دیگر بنادر بزرگ آب‌های خلیج فارس با آب‌های اقیانوس هند و همچنین نزدیکی به خطوط بین‌المللی کشتیرانی دارای بهترین مزیت برای سرمایه‌گذاری در طرح هایی دریایی است.
 
وی در ادامه با تاکید بر حمایت از طرح ها و برنامه‌های صندوق توسعه صنایع دریایی کشور تصریح کرد: از راهبردهای این صندوق برای تولید براساس مزیت‌های اقتصادی و تمهید شرایط برای توسعه پایدار صنایع دریایی حمایت لازم را خواهیم داشت و این ظرفیت برای حمایت از بخش خصوصی و تولید کنندگان باید به‌کار گرفته شود.


منبع: سایت استانداری هرمزگان


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار