مشاور وزير و مدير كل ورزش و جوانان استان تهران گفت: ميزان سرانه ورزشي اين استان در سال جاري با احتساب فضاهاي ورزشي ادارات و شهرداري هاي مناطق 22گانه از 34 به 43 سانتي متر مربع افزايش يافت.
کد خبر: ۲۲۲۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸ 02 May 2016
حميدرضا گرشاسبي در نشست هم انديشي هيات هاي ورزشي استان تهران در اداره كل ورزش و جوانان، با بيان اينكه فضاي ورزشي استان تهران پاسخگوي نياز علاقه مندان به ورزش نيست افزود: در حال حاضر استان تهران از حيث دارا بودن ميزان سرانه ورزشي در رتبه 30 كشور قرار دارد.

وي با بيان اينكه در حال حاضر بيش از دوهزار و 200 مجموعه ورزشي خصوصي و دولتي در استان تهران فعال هستند، گفت: بر اساس آخرين ارزيابي ميزان سرانه ورزشي استان با در نظر گرفتن فضاي موجود شهرداري ها و نهادهاي ادارات دولتي، 9 سانتي متر افزايش يافته است.

مشاور وزير ورزش و جوانان خاطر نشان كرد: در دهه فجر سال گذشته با همت شهرداري تهران 12 پروژه عمراني ورزشي در سطح استان با اعتبار بالغ بر 240 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.

گرشاسبي تاكيد كرد: در سال جاري نيز 35 پروژه عمراني و ورزشي با مشاركت خيرين و شهرداري ها و استفاده از بودجه هاي دولتي به بهره داري خواهداد رسيد.

وي در ادامه يادآور شد: هم اكنون 20 هيات ورزشي استان تهران در ارزيابي فدراسيون هاي مختلف ورزشي داراي رتبه اول تا سوم كشور هستند.

گرشاسبي ابراز اميدواري كرد كه با وجود پتانسيل و استعدادهاي ورزشي در تهران هيات هاي وررشي اين استان بتوانند در عملكرد سال جاري فدراسيون ها رتبه هاي برتر كشور را به خود اختصاص دهند.

وي در ادامه سخنان خود با اشاره به تهاجم فرهنگي و ضرورت توسعه ورزش براي مقابله با اين پديده، عنوان كرد: دشمن در كمين نوجوانان و جوانان است تا آنها را به انحراف و اعتياد بكشاند.
وي افزود: براي جلوگيري از آسيب به جوانان و نوجوانان بايد تلاش كرد تا ورزش و فعاليت هاي ورزشي در سطح استان گسترش يابد.

وي از نمايندگان دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي خواست تا با هوشياري به ورزش توجه بيشتري داشته باشند چرا كه بسياري از معضلات و آسيب هاي اجتماعي با ورزش كردن از بين مي رود.

**جشنواره اميدهاي ورزش پايتخت از اول خرداد ماه آغاز مي شود

حسن ميرزا آقابيك معاون امور توسعه ورزش اداره كل ورزش و جوانان استان تهران نيز در اين نشست گفت: جشنواره اميدهاي پايتخت در رده سني جوانان و نوجوانان دختر و پسر از اول خرداد ماه به مدت 14 روز در سطح استان تهران برگزار خواهد شد.

وي افزود: در اين مسابقات بيش از دو هزار جوان و نوجوان در رشته هاي ورزشي به رقابت مي پردازند.

آقا بيك به رشد 15 درصدي اعزام هاي ورزش كاران استان تهران به مسابقات بين المللي و كشوري نسبت به سال گذشته نيز اشاره كرد و افزود: ورزشكاران تهراني توانستند تاكنون 17 سهميه المپيك و پارا المپيك را براي استان تهران به ارمغان آورند.

وي از راه اندازي كميته دانش آموزي در هيات هاي ورزشي استان تهران خبر داد و گفت: در جلسات مختلف هيات هاي استان تهران نسبت به تعامل هيات هاي ورزشي با آموزش و پرورش استان تهران تاكيد شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار