مجهزترین آزمایشگاه نانو با حضور فرماندار و مدیران آموزش و پرورش نواحی بندرعباس در پژوهش‌سرای دانش آموزی شهید اصغر قاسمی افتتاح شد.
کد خبر: ۲۲۱۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳ 30 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از تسنیم، محمد قویدل، مدیرآموزش و پروش ناحیه یک بندرعباس ظهر امروز در حاشیه افتتاح این پروژه اظهارداشت: این آزمایشگاه با داشتن 7 دستگاه علم نانو در حال حاضر کامل‌ترین آزمایشگاه نانو در استان است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس در ادامه با بیان اینکه مبلغ 150 میلیون تومان برای تهیه تجیهزات این آزمایشگاه هزینه شده است بیان داشت: دستگاه انفجار الکتروریسی ،دستگاه همگن ساز فراصوت ،دستگاه کوره،دستگاه میکروسکوپ تونلی رویشی از جمله دستگاه‌های مستقر در آزمایشگاه نانو است.

قویدل با تشریح علم نانو گفت: نانوتکنولوژی، توانمندی تولید مواد، ابزارها و سیستم‌های جدید با در دست گرفتن کنترل در سطوح مولکولی، اتمی و استفاده از خواص بوده که در آن سطوح ظاهر می‌شود.

وی با بیان اینکه نانوتکنولوژی یک رشته جدید نیست، افزود: این علم رویکردی جدیدی در تمام رشته‌ها محسوب می شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس ابراز داشت: برای نانوتکنولوژی کاربردهای فراوانی را در حوزه‌های مختلف از قبیل غذا، دارو، تشخیص پزشکی، بیوتکنولوژی، الکترونیک، کامپیوتر، ارتباطات، حمل‌ونقل، انرژی، محیط زیست، مواد، هوافضا و امنیت ملی برشمرده‌اند.

قویدل از افزایش 8دستگاه جدید در سال آینده به این آزمایشگاه خبرداد و متذکر شد: دانش آموزان برگزیده مسابقات نانو و علاقه‌مندان به مطالعه در این رشته می‌توانند از این آزمایشگاه استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار