رئیس آموزش و پرورش شهرستان بهشهر گفت: شورای شهر بهشهر در سال گذشته و جاری برای برگزاری مراسم بزرگداشت مقام معلم هیچ گونه همکاری با آموزش و پرورش شهرستان نکردند در حالی که استاندار مازندران طی نامه ای تاکید کردند که بخشی از بودجه فرهنگی شوراهای شهر باید به مراسم روز معلم اختصاص یابد.
کد خبر: ۲۲۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱ 29 April 2016
به گزارش تابناک مازندران، قربانعلی اصغری در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان بهشهر به مناسبت گرامیداشت هفته معلم در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش این شهرستان اظهار کرد: اصحاب رسانه رسالت بزرگی بر عهده دارند و به تعبیری چشم و گوش ادارات، نهادها و سازمان ها هستند و نیز به عنوان رابط میان دولتمردان و مردم عمل می کنند.

وی افزود: آموزش و پرورش و اصحاب رسانه نقاط مشترک بسیاری دارند زیرا کار فرهنگی انجام می دهند و به همین دلیل خبرنگاران می توانند با انتقادهای درست و سازنده در راه تعالی آموزش و پرورش نقش بسزایی ایفا کنند.

اصغری بیان کرد: در سال گذشته بداخلاقی ها و برخوردهای نامناسبی با سازمان آموزش و پرورش شد که یک نمونه آن 3 مرتبه استیضاح کردن وزیر آموزش و پرورش بود و این تنش ها به ادارات کل استان ها و به تبع آن به آموزش و پرورش شهرستان ها منتقل می شد و اینگونه سیاسی کاری ها با امور فرهنگی آمیخته شد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بهشهر ادامه داد: با وجود همه چالش ها ؛ آموزش و پرورش شهرستان بهشهر در سال 94 متناسب با استانداردها عملکرد رضایت بخشی را ارائه کرد و گامی رو به جلو برداشت.

وی اظهار کرد: عملکردهای آموزش و پرورش زودبازده نیست و فرآیندی درازمدت را می طلبد زیرا دوران تحصیلی دانش آموزان 12 ساله است و به همین منظور آموزش و پرورش به دنبال مدیریت حرفه ای و تخصصی است.

اصغری با اشاره به اینکه پروژه مهر فرآیندی است که با سازمان دهی و سامان دهی آغاز و به برگزاری آزمون ها خاتمه می یابد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 107 نفر از فرهنگیان شهرستان بازنشسته شدند که هنوز نیروی جدید جایگزین نشد زیرا دانشجویان تربیت معلم که مهرماه 91 مشغول به تحصیل شدند در مهر 95 به آموزش و پرورش وارد می شوند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بهشهر یادآور شد: در سال گذشته با توجه به تحصن هایی که مربیان پیش دبستانی در مقابل مجلس داشتند از 134 نفر مربیان حق التدریس شهرستان بهشهر طبق مجوزی که صادر شد فقط توانستیم 6 نفر جذب نیرو داشته باشیم.

وی افزود: باوجود 107 نفر بازنشسته در سال گذشته سعی کردیم توازن را در مقاطع مختلف تحصیلی برقرار کنیم که به همین منظور برخی از معلمان متوسطه دوم به متوسطه اول و تعدادی نیز از متوسطه اول به مقطع ابتدایی منتقل شدند.

اصغری خاطرنشان کرد: پروژه مهر یکی از شاخص های مهم آموزش و پرورش است که شهرستان بهشهر رتبه دوم را از میان 32 اداره آموزش و پرورش استان کسب کرد و نیز در میان کلان شهرهای استان رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

وی اظهار کرد: دانش آموزان شهرستان بهشهر در آزمون های دروس نهایی پایه سوم دبیرستان از رتبه سیزدهم در سال 93 به رتبه سوم در سال 94 در استان مازندران ارتقا یافتند که این دستاورد بسیار مهمی است زیرا معدل نهایی سوم دبیرستان 25 درصد به صورت مستقیم بر موفقیت در کنکور تأثیر دارد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بهشهر گفت: در سال 94 در بخش فضاسازی و خرید تجهیزات با کمک مجمع خیرین 16 مدرسه شهرستان با هزینه 100 میلیون تومان بهسازی و تجهیز شد و نیز یک مدرسه در روستای زینوند با هزینه یک میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

اصغری با بیان اینکه شهرستان بهشهر در سال 94 سومین شهر در استان بود که آزمایشگاه نانو در پژوهش سرای دانش آموزی ایجاد کرد که به مدت یک سال آموزش رایگان برای دانش آموزان ارائه می شود، افزود: هزینه ساخت آزمایشگاه نانو در بهشهر با کمک 3 بخش فراهم شد که یک سوم آن را یکی از خیرین شهرستان، بخشی از سوی معاونت ریاست جمهوری و مابقی نیز از سوی مرکز آموزش نانو پرداخت شد.

وی اظهار کرد: یکی از خلاء های شهرستان بهشهر عدم وجود خانه معلم بود و به همین دلیل ساختمان فرسوده سوادآموزی شهرستان که سالها بدون استفاده مانده بود نوسازی و تجهیز شد و در اسفند 94 به عنوان مجتمع فرهنگی تفریحی آموزش و پرورش با 8 سوئیت به بهره برداری رسید که ستاد اسکان نیز از اداره آموزش و پرورش به این محل انتقال یافت.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بهشهر با اشاره به اینکه از 1146 معلم 46 نفر به عنوان معلمان نمونه در شهرستان انتخاب شدند، خاطرنشان کرد: از 28 معلم منتخب استان مازندران یک معلم بهشهری نیز به عنوان معلم نمونه در استان برگزیده شد.

وی گفت: امسال برای افزایش کیفیت و شایسته تر برگزار کردن بزرگداشت مقام معلم این مراسم در 5 روز و در 4 منطقه در شهرستان بهشهر برگزار می شود که در 2 روز متوالی بانوان و آقایان در شهر بهشهر و سپس در خلیل شهر، رستمکلا و دهستان میانکاله مراسم هفته معلم برگزار می شود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بهشهر با ابراز گلایه مندی از عدم تعامل شورای شهر بهشهر با آموزش و پرورش در سال گذشته و جاری مبنی بر برگزاری مراسم هفته معلم، اظهار کرد: متاسفانه شورای شهر بهشهر هیچ گونه کمک و همکاری با آموزش و پرورش شهرستان انجام ندادند در حالی که استاندار مازندران طی نامه ای تاکید کردند که بخشی از بودجه فرهنگی شوراهای شهر باید به مراسم روز معلم اختصاص یابد.

اصغری تصریح کرد: البته شورای شهر رستمکلا، خلیل شهر و بخشدار بخش مرکزی(دهستان میانکاله) همکاری بسیار خوبی با آموزش و پرورش شهرستان دارند و صدردصد مسئولیت برگزاری مراسم روز معلم را برعهده گرفتند.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار