کد خبر: ۲۲۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳ 28 April 2016

به گزارش تابناک یزد، استاندار یزد با مهم خواندن مقوله فناوری به عنوان یکی از مهمترین موارد در امر توسعه، تجاری سازی آن را مهمتر دانست و گفت: تجاری‌سازی مانع از ابتر ماندن فناوری می‌شود.

 "سید محمد میرمحمدی" استاندار یزد امروز هشتم اردیبهشت در افتتاحیه سیزدهمین گردهمایی مدیران حوزه تجاری‌سازی فناوری و اشتغال فارغ‌التحصیلان جهاددانشگاهی کشور که طی مدت دو روز به میزبانی جهاددانشگاهی یزد برگزار می‌شود، گفت: این که جهاددانشگاهی در اندیشه اشتغال فارغ التحصیلان خود است قدم بزرگی محسوب می‌شود و نشان می‌دهد برنامه جهاددانشگاهی با دانشجویانش از فارغ التحصیلی ابتر نمی‌ماند و ادامه دارد و این باید در سایر مراکز نیز مورد اهتمام قرار گیرد.

وی در ادامه به مقوله فناوری اشاره کرد و گفت: بحث فناوری یکی از مهمترین مباحث علمی و توسعه‌ای است و زمینه‌های تغییر و تحول و توسعه و پیشرفت را فراهم می‌کند به نحوی که هر آنچه امروز در کشور به آن دست یافته‌ایم ماحصل فناوری‌ها و دانش فنی است.

استاندار با بیان این که تولید فناوری و دانش فنی یا از روی نیاز و یا از روی خیال انجام می‌شود، گفت: برخی فناوری را برای رفع نیازها و مشکلات جامعه تولید می‌کنند که موارد متعددی را شامل می‌شود ولی در مجموع آنچه مهم است تجاری‌سازی کردن و به سرانجام رساندن این فناوری است چه از روی نیاز و چه براساس خیال تولید شده باشد.

وی با تاکید بر این که تجاری‌سازی مانع از ابتر ماندن فناوری می‌شود، به تشریح فرایند و مبانی سخت و پیچیده تجاری سازی فناوری اشاره کرد و گفت: در این مقوله موضوعاتی مانند سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت، ترغیب مشتریان به مصرف محصولات تولیدی و حفظ آنها، تحلیلی و تحقیق بازار، صنف و حتی محیط زیست و غیره از مبانی تجاری‌سازی محسوب می‌شود.

میرمحمدی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به موضوع مهم اشتغال فارغ التحصیلان گفت: راهکار اشتغال فارغ التحصیلان باید در چنین همایش‌هایی بررسی و ارائه شود ولی خیلی بهتر است که چنین گردهمایی‌هایی با حضور کارآفرینان و سرمایه‌گذاران برگزار شد تا مسیری روشن پیش پای فارغ‌التحصیلان جهاددانشگاهی و تاسی از آن در دیگر دستگاه‌های مربوط به حوزه اشتغال‌زایی و کارآفرینی ایجاد شود.

گفتنی است؛ در آیین آغازین این گردهمایی دکتر "حمیدرضا طیبی" رئیس جهاددانشگاهی کشور، دکتر "عیسی منصوری" معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر "محمدرضا پورعابدی" رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی، دکتر "سجادی نیری" رئیس ستاد فناوری‌های نرم فرهنگی و هویت‌ساز معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری نیز حضور داشتند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار