دبیر اجرایی همایش «خلیج فارس ـ ظرفیت‌ها و چالش‌های پیش‌رو» از برگزاری این گردهمایی با حضور مقامات علمی ایران و چند کشور خارجی در منطقه آزاد قشم خبر داد.
کد خبر: ۲۱۹۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲ 26 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مهرداد کریمی با اعلام اینکه این همایش برای نخستین بار به صورت سراسری با مشارکت بنیاد ایران شناسی و سازمان منطقه آزاد قشم در این جزیره برگزار خواهد شد، گفت: تأکید بر نقش و جایگاه خلیج فارس از بعد ژئوپلیتیک، تاریخی، حقوقی و حاکمیت بیش از 2500 ساله ایران بر این آبراه بین‌المللی از مهم‌ترین برنامه‌های این همایش است.

وی افزود: بررسی اهمیت تاریخی این آبراه مهم و جایگاه فرهنگی آن به عنوان یک عامل مهم ارتباطات فرهنگی و منطقه‌ای نیز از دیگر اهداف این همایش علمی و بین‌المللی است.

دبیر اجرایی همایش علمی و بین‌المللی خلیج فارس با اعلام اینکه تاکنون فصل نامه مطالعات خلیج فارس در پنج شماره توسط بنیاد ایران شناسی منتشر شده، گفت: مقالات این همایش نیز در قالب یک ویژه نامه از سوی بنیاد ایران شناسی منتشر خواهد شد.

به گفته این مسئول، حجت‌الاسلام رضا جوکار امام جمعه قشم نخستین سخنران این همایش خواهد بود و میهمانان ایرانی و خارجی شرکت کننده نیز درباره ماهیت سیاسی و حقوقی خلیج فارس، تأثیر انگلستان روی جعل نام خلیج فارس، باستان‌شناسی در خلیج فارس، میراث ناملموس این آبراه و دانش دریانوردی ایرانیان سخنرانی خواهند کرد.

کریمی یادآور شد: نمایندگانی از عراق و بحرین و همچنین رئیس کمیته یونسکو در کشورمان نیز به عنوان میهمان در این همایش سخنرانی می‌کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار