در بستک برتری با جباری است. در پارسیان رقابت به وضعیت بینابینی رسیده است اما در مناطق مختلف بندرلنگه، وضعیت آرا پراکنده است و رقابت سختی میان ستادهای هر دو کاندیدا برای جذب آرا به سوی خود در جریان است.
کد خبر: ۲۱۸۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹ 25 April 2016

به گزارش تابناک هرمزگان، رقابت بر سر راهيابي از حوزه غرب هرمزگان در مرحله دوم به مجلس شوراي اسلامي وارد روزهاي نهايي خود مي‌شود و تمركز كانديداها و هواداران آنها بر شهرستان بندرلنگه به واسطه راي قابل توجه اين شهر و تاثيرگزاري آن بر دو شهر ديگر افزايش يافته است.


شماري از اصلاح طلبان مركز استان نيز كه برخي از آنها از پست‌هاي دولتي برخوردارند، با گرفتن مرخصي خود را به بندرلنگه و پارسيان رسانده‌اند تا به ياري زمزم نژاد بشتابند و دومين گزينه انحصاري خود را پس از ذوالقدر به مجلس بفرستند.


شنيده‌ها حكايت از آن دارد كه با پيوستن ناصر شريفي به ستاد احمد جباري در شهر بستك و بدست گرفتن فعاليت‌هاي محوري ستاد جباري در اين شهر، وضعيت آراي نماينده فعلي اين منطقه در اين شهر بيش از پيش بهبود يافته و برتري جباري در اين شهر مشهود است و فاصله قابل توجهي نيز ميان جباري با زمزم نژاد در شهر بستك وجود دارد.


در پارسيان نيز رقابت جدي در جريان است و ستادهاي هر دو كانديدا با رقابت تنگاتنگي در اين شهر پيش مي‌روند. طرفداران زمزم‌نژاد در اين شهر معتقدند كه توانسته‌اند با مجموعه‌اي از برنامه‌هاي تبليغي و با استفاده از برخي سياسيون مركز استان فاصله خود را با جباري كمتر كنند و وضعيت آرا را به طور نسبي در اين شهرستان به 50 - 50 برسانند.


نطق‌های آتشین جباری در مجلس در دفاع از حفظ یکپارچگی هرمزگان و تلاش‌های وی برای باقی ماندن 4 روستای مورد الحاق در پیکره هرمزگان همچنان نقطه عطف تبلیغات وی در این شهرستان و دلیل رای مردم این منطقه به وی است.


مهمترین مسئله در این میان کم توجهی مردم به تبلیغات منفی در این منطقه و حضور چشمگیر در مراسمات گوناگون برای آشنایی هر چه بیشتر با برنامه‌ها و اهداف کاندیداها و شنیدن سخنرانی‌های آنان است. به طوری که دقیقا همزمان با اجتماع چشمگیر هواداران زمزم نژاد در بستک برای سخنرانی مرعشی، چند هزار نفر جمعیت در جناح بستک نیز در مراسم احمد جباری حضور داشتند و این نشان دهنده بی تفاوتی مردم نسبت به تخریب‌ها و جوسازی‌ها و تمایل آنان برای اطلاع از برنامه‌های هر دو کاندیداست.


در بندرلنگه اما وضعیت آرا در نقاط مختلف پراکنده است. در برخی از مناطق آرای جباری بالاتر و در برخی نقاط دیگر نیز وضعیت زمزم نژاد بهتر گزارش می‌شود. 


پیوستن توانا، توکلی، شریفی و نادعلی به ستاد احمد جباری توانسته وضعیت جباری را بهبود بخشد اما دامنه اصلی تبلیغات زمزم نژاد در این منطقه متمرکز بر توزیع و گسترش عکس‌هایی است که زمزم‌نژاد در قالب لیست امید با هاشمی رفسنجانی و حسن خمینی گرفته است.


سفر مرعشی به بستک و پس لرزه‌های سخنرانی وی


انتشار سخنان سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی که چند شب قبل در بستک برای طرفداران زمزم نژاد سخنرانی کرد، بازتاب‌های متعددی را در این منطقه و در میان مردم داشته است.


در برخی از شبکه‌های اجتماعی واکنش‌ها نسبت به این سخنان مثبت و در برخی دیگر از مناطق نیز بازتاب مطلوبی نداشته است و عنوان شده که مرعشی در زمان استانداریش در کرمان معدن فاریاب هرمزگان را جدا کرد و سفر او به هرمزگان و حمایتش از زمزم نژاد نیز با اهداف خاصی صورت می‌گیرد.


 به هر شکل انتخابات در غرب هرمزگان در روز جمعه با حضور مردم در پای صندوق‌های را پایان می‌یابد و آنچه مهم است انسجام و همدلی مردم این منطقه برای پیشرفت و توسعه آن است که با انتخاب هر کدام از دو گزینه موجود اهمیتی ویژه داشته و باید با دقت پیگیری شود.


انتخابات پلی برای حرکت به سوی آینده‌ای بهتر است و مشارکت گسترده مردم منطقه غرب هرمزگان همگام با 21 استان دیگر کشور تکمیل کننده حماسه بزرگ 7 اسفند 94 خواهد بود.


کاندیداها و هواداران‌شان اخلاق انتخاباتی را فراموش نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار