در نشستی با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مدیرعامل و مالک شرکت هواپیمایی بمباردیه کانادا، تفاهم اصولی در خصوص راه‌اندازی یک ایرلاین اختصاصی این شرکت کانادایی در قشم صورت گرفت.
کد خبر: ۲۱۷۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴ 23 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و بودوئن مدیرعامل و مالک اصلی هواپیمایی بمباردیه شامگاه جمعه در نشستی تجاری در تهران به تفاهم اصولی در خصوص راه‌اندازی یک ایرلاین اختصاصی در قشم انجامید.

پیش از این مدیرعامل بمباردیه با اشاره به تمایل این شرکت برای افزایش همکاری‌ها با ایران در عرصه اقتصادی و تجاری اظهار داشته است در صورتی‌که توافق نهایی و جامع هسته‌ای ایران با کشورهای عضو گروه 1+5 حاصل شود آن شرکت خواستار گسترش همکاری‌های خود با ایران است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست به تبیین و تشریح برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی سازمان منطقه آزاد قشم در سال جاری پرداخت و اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، حداکثر تا نیمه نخست سال جاری ایرلاین اختصاصی قشم راه‌اندازی می‌شود.

شرکت بمباردیه اروسپیس (Bombardier Aerospace) شرکت هوافضای کانادایی است که به‌عنوان شرکت تابعه‌ای از گروه بمباردیه، توسط جوزف آرماند بمباردیه، در شهرک والکور، کبک کانادا تاسیس شد و در حال حاضر تولیدکننده طیف وسیعی از تجهیزات و ماشین‌آلات دفاعی، نظامی، ریلی و برف‌روب می‌باشد که انواع هواگرد، هواپیما و جت‌های تجاری، قطار، تران‌وا و لوکوموتیو، تجهیزات نظامی و خودروهای نظامی، جت‌اسکی، خودروهای همه‌جار، ماشین‌آلات استخراج معدن، تجهیزات جنگل‌داری، کامیون و ماشین‌آلات صنایع سنگین را در بر می‌گیرد و پس از شرکت‌های بوئینگ و ایرباس، سومین تولیدکننده هواگرد در جهان به‌شمار می‌آید.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر مونترآل، استان کبک کانادا قرار دارد و سهام آن در بازار بورس تورنتو معامله می‌شود. شرکت بمباردیه جزئی از فهرست فورچون جهانی 500 می‌باشد و از مشهورترین تولیدات این شرکت می‌توان به بمباردیه سی‌آرجی 100/200، بمباردیه سی‌آرجی 700/900 و بمباردیر گلوبال اکسپرس نام برد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار