فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان:
سردار ترابی گفت: محدوده انقلاب مختص ایران نیست، هرجایی که مظلومین و مستضعفین باشند و درجهت اسلام حرکت کنند، انقلاب اسلامی حضور دارد و سپاه پیشتیبان این راه است و فرقی بین شیعه و سنی هم برای سپاه وجود ندارد.
کد خبر: ۲۱۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶ 21 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سردار رضا ترابی ظهر امروز در نشست با مسئول بسیج رسانه هرمزگان با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب مکتبی و بر پایه اعتقادات و ارزش‌های اسلامی است که با دستان خالی ملت ایران اما با اتکای به ایمان و اراده خویش و با رهبری‌های امام خمینی (ره) و خون پاک شهدا  به پیروزی رسید، اظهار داشت:‌ صیانت از انقلاب اسلامی به همان اندازه شکل‌گیری انقلاب اهمیت دارد.

وی گفت: انقلاب ما یک انقلابی است که بر پایه دین خدا و توسط ولی فقیه ظهور پیدا کرده و بسیاری از قدرت‌های جهانی منافع استکباری خویش را با روح و آرمان‌های این انقلاب در تضاد می‌بینند و به همین دلیل است که در طول 37 سال اخیر به هر اقدامی برای ضربه زدن و براندازی انقلاب اسلامی دست زده‌اند.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان تاسی به فرهنگ عاشورایی و تقویت روحیه ایمان و اراده را در میان ارکان و اجزای نیروهای مسلح بسیار با اهمیت دانست و یکی از رموز پیروزی انقلاب اسلامی را نیز همین موضوع برشمرد و ادامه داد: برای حفاظت از این ارزش‌ها و دستاورد ها که برای رسیدن به آن هزینه‌های فراوانی داده شده به مجموعه‌ای ایمانی و اعتقادی نیاز بود که سپاه این رسالت بزرگ را بر دوش گرفت.

ترابی بیان کرد:‌ سپاه از جنس انقلاب اسلامی است و بزرگ‌ترین سرمایه آن نیز پشتوانه مردمی آن است که توانسته تاکنون با حمایت مردم و رهبری‌های دوراندیشانه رهبر معظم انقلاب اسلامی به اهداف خویش دست یابد.

وی نگاه بسیاری از ملت‌های مسلمان جهان را به انقلاب اسلامی و اهداف و نتایج آن دانست و اظهار داشت: محدوده انقلاب مختص ایران نیست، هرجایی که مظلومین و مستضعفین باشند و درجهت اسلام حرکت کنند، انقلاب اسلامی حضور دارد و سپاه پیشتیبان این راه است و فرقی بین شیعه و سنی هم برای سپاه وجود ندارد.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان اضافه کرد: امام با دیدگاه اعتقادی و با هدف صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی در دوم اردیبهشت‌ماه سال 1358 یعنی به فاصله تنها 80 روز از پیروزی انقلاب اسلامی، این نهاد را رسما معرفی و تاسیس کردند و مجموعه‌ای از وظایف اساسی در مورد حفظ انقلاب اسلامی و را بر دوش این نهاد قرار دادند که به لطف خداوند متعال تا به امروز نیز سپاه در قامت یک نیروی کارآمد و مردمی پیش رفته است.

وی عنوان کرد: تمام اجزای سپاه به خویش می‌بالند که در نهادی انقلابی و مردمی و به یادگار مانده از امام خمینی (ره) و تحت اوامر و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و در مسیر حفظ دستاوردهای ارزشمند انقلاب و حفظ امنیت،‌ اقتدار و آرامش این سرزمین گام بر می‌دارند.

ترابی یکی دیگر از افتخارات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را حفظ خصوصیات انقلابی خویش از بدو تاسیس تاکنون برشمرد و ادامه داد: روند انقلابی سپاه و نیروهای آن یک روز نیز حتی توقف نداشته است و هر روز انقلابی بودن خود را به لطف خدا قوی‌تر کرده‌ایم.

وی افزود: ما یک نهاد ولایی هستیم و راه ما راه امام حسین (ع) است که بر گرفته از خط سرخ عاشوراست و برای به بار نشستن این راه مکتبی هزاران نفر را تقدیم و بازهم تقدیم می کنیم. سپاه واقعا انقلابی، مکتبی، ولایی و مردمی است.

فرمانده امام سجاد (ع) در پایان اظهار داشت: سپاه در اوایل انقلاب حتی ابتدایی‌ترین تجهیزات و تسلیحات را در اختیار نداشت اما اکنون بواسطه نبوغ و دانش فراگیر در میان اجزای مختلف آن و رمز خودباوری میان نیروهای آن تبدیل به یکی از قدرت‌های موشکی اول جهان شده‌ایم و در سایر حوز‌ه‌های توانمندی نیز اساسا با گذشته قابل قیاس نیستیم و روز به روز بر حجم توانمندی‌ها افزوده شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار