رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: صدها فرصت سرمایه‌گذاری در این شهر وجود دارد که برای تحقق آنها باید ضمن رفع موانع قانونی، نسبت به تغییر نگاه‌ها در همکاری با بخش خصوصی همت کرد.
کد خبر: ۲۱۶۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵ 21 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مهران نجاتی عصر امروز در حاشیه بازدید فعالان اقتصادی داخلی و خارجی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر بندرعباس، اظهار داشت: یکی از ملزومات اصلی برای توسعه سرمایه‌گذاری در یک شهر تقویت روحیه همدلی و کار دسته‌جمعی و ایجاد باور در میان مدیران برای همکاری در این عرصه است و بسیاری از شهرهای ایران که از برخورداری بیشتری در زمینه زیرساخت‌ها و امکانات شهری برخوردارند نیز مدیون همین تغییر نگاه هستند.

وی باور داشتن به تاثیر مستقیم سرمایه‌گذاری در یک استان و یک شهر بر زندگی مردم و رفع بیکاری و ایجاد رونق اقتصادی را در میان همه اقشار و به‌خصوص در میان مدیران و مسئولان مرتبط با این بخش یادآور شد و افزود: دولت منابع مالی کافی برای رفع محرومیت و ایجاد توسعه در همه شهرهای کشور و همه زمینه‌های مورد مطالبه مردم را ندارد و اگر بخواهیم منتظر اعتبارات دولتی برای اجرای یک پروژه و یا پایان دادن به یک طرح نیمه تمام بمانیم، شاید سال‌ها زمان نیاز باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس یکی از وظایف اصلی این شورا را ریل‌گذاری اصولی برای تقویت سرمایه‌گذاری در شهر و رفع موانع بر سر راه سرمایه‌گذاران عنوان کرد و گفت: شهرداری‌ها بیشترین مواجهه با سرمایه‌گذاران توسعه شهری را دارند و پیشگامی آنها در رفع مشکلات سرمایه‌گذاران در زمینه‌های مختلف و بخصوص استفاده از ظرفیت شوراها در این زمینه می‌تواند در توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در دیگر بخش‌ها نیز موثر واقع شود.

نجاتی با بیان این که باید روحیه رقابت بخش دولتی با بخش خصوصی را از جامعه دور کنیم، اظهار کرد: بخش خصوصی همکار بخش دولتی در انجام امور است و متاسفانه عمده مشکلات بخش خصوصی نیز زمانی رخ می‌دهد که بخش دولتی خود را رقیب می‌پندارد.

وی ادامه داد: شهرداری بندرعباس به دلیل موقعیت ساحلی این شهر و روند رو به افزایش جمعیت آن با بودجه محدود سالیانه خود قادر به انجام کارهای بزرگ و سریع در روند توسعه شهری نیست و باید در این زمینه نه تنها بخش خصوصی توانمند بلکه شرکت‌ها و صنایعی که به نوعی از امکانات شهری آن استفاده می‌کنند نیز در روند توسعه آن سهیم شوند.

عضو شورای شهر بندرعباس افزود: دلیل اصلی کندی روند توسعه شهر بندرعباس که البته در سال‌های اخیر بهبود قابل توجهی یافته، کمبود منابع برای توسعه است و شورا در سال 95 به شهرداری اجازه داده تا برای تامین اعتبار اجرای پروژه‌های خود، اموال و املاک مازاد را به فروش رسانده و خرج تکمیل طرح‌های نیمه تمام کند.

وی همچنین گفت: صنایع کلیدی و بزرگی که در جوار شهر بندرعباس مستقر هستند کمک قابل توجهی به شهرداری برای توسعه و بهبود روند خدمات شهری و ارتقای امکانات آن نمی‌کنند و این در حالی است که در بسیاری از شهرهای دیگر کشور، صنایع مجاور شهرها در روند مدیریت شهری خود را سهیم می‌دانند و برای ایجاد زیرساخت‌ها و رفع مشکلات مردم و رفع محرومیت‌ها پیش‌قدم  می‌شوند.

نجاتی در پایان عنوان کرد: شورای شهر در خدمت مردم است و اعضای شورا به طور مداوم در شورای شهر حضور دارند و پاسخگوی مسائل و مشکلات مردم هستند و شهروندان می‌توانند با مراجعه به شورای شهر در خصوص اموری که احساس می‌کنند اعضای شورا می‌توانند به رفع آنها کمکی داشته باشند، مسائل را مطرح و مورد پیگیری قرار دهند و مطمئن باشند که اعضای شورای شهر در حد توان و امکان خود برای رفع مشکل آنها اقدام خواهند کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار