با حضور مسئولين شبكه بهداشت و آموزش و پرورش و معاون فرماندار زنگ سلامت با شعار غلبه بر هپاتيت در مدارس نهاوند به صدا در آمد .
کد خبر: ۲۱۵۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰ 21 April 2016
 با حضور مسئولين شبكه بهداشت و آموزش و پرورش و معاون فرماندار زنگ سلامت با شعار غلبه بر هپاتيت در مدارس نهاوند به صدا در آمد .

به گزارش ايرنا، در مراسم نماديني كه در دبيرستان عرفان اين شهرستان برگزار شد سرپرست شبكه بهداشت نهاوند گفت: با توجه به بالا بودن شاخص ابتلا به بيماري هپاتيت در سطح جهان امسال شعار سازمان بهداشت جهاني غلبه بر هپاتيت نامكذاري شده كه در اين هفته ويژه برنامه هايي با هدف آگاهي اقشار مختلف جامعه از اين بيماريب خطر ناك برگزار مي شود .

دكتر علي دارابي افزود: در حال حاضر در سطح دنيا 400 ميليون نفر مبتلا به ديابت وجود دارد كه اين رقم در كشور ما 11 درصد مي باشد و اين آمار در حال افزايش مي باشد .

وي گفت: در گذشته بيماريهاي واگيردار بيشتر تلفات را روي انسانها مي گذشت اما در حال حاضر اين بيماريهاي غير واگير هستند كه سلامتي انسان را تهديد مي نمايند.

وي با برشمردن روزهاي هفته سلامت گفت: در طول هفته سلامت برنامه هايي از جمله در زمينه بهداشت عمومي ، انجام رايگان تست قند خون و تست سلامت ، اجراي راهپيمايي خانوادگي ، سخنراني در خطبه هاي نماز جمعه ، افتتاح چندين طرح بهداشتي ، سخنراني در مدارس توسط كارشناسان ، جشنواره غذاي سالم و همايش ورزش صبحگاهي از مهمترين اين برنامه ها خواهد بود.

دارابي در ادامه به عوامل موثر در بروز بيماري ديابت اشاره كرد و گفت: يكي از عوامل بروز اين بيماري چاقي و مصرف زياد فست فودها مي باشد كه متاسفانه با توجه به شيوع زياد اين عوامل لازم است دانش آموزان و ديگر اقاشر فعاليتهاي ورزشي را جزء برنامه هاي روز مره خود قرار دهند.وي گفت: بر اساس آمارهاي اعلام شده اين بيماري در كودكان نيز افزايش داشته است كه يكي از مهمترين عوامل آن افزايش چاقي در بين كودكان بدليل كم تحركي و نوع تغذيه نادرست است.

وي به دانش آموزن توصيه نمود با توجه به اينكه اين بيماري به صورت خاموش خود را نشان مي دهد لذا لازم است هر چند مدت يكبار آزمايش داده شود تا در صورت شناسايي آن بتوان از مزمن شدن آن پيشگيري كرد .

بيماري ديابت، يك اختلال متابوليك در بدن است؛ در اين بيماري توانايي توليد انسولين در بدن از بين مي رود و يا بدن در برابر انسولين مقاوم شده و بنابراين انسولين توليدي نمي‌تواند عملكرد طبيعي خود را انجام دهد و در نهايت قند خون افزايش مي يابد.

وجود مقدار فراوان قند در خون در درازمدت مي‌تواند به بخش‌هاي مختلف بدن مانند قلب، رگ‌هاي خوني و ايجاد فشار خون،‌ كليه‌ها و دستگاه عصبي آسيب برساند و موجب عدم التيام زخم ها در بدن شود.

همه ساله روز هفدهم آوريل بعنوان روز جهاني بهداشت در كشورهاي مختلف جهان گرامي داشته مي شود كه شعار امسال روز بهداشت، "غلبه بر ديابت” عنوان شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار