رییس خانه مطبوعات هرمزگان با بیان اینکه حکم ابطال انتخابات دور ششم خانه مطبوعات هنوز به این خانه ابلاغ نشده گفت: هیچ نامه ای مبنی بر ابطال انتخابات دوره ششم خانه مطبوعات هرمزگان به ما نرسیده و تنها بر سایت ارشاد اسلامی استان حکم را منتشر کرده، البته اگر فردا نگویند روابط عمومی این اداره بدون هماهنگی اقدام کرده است.
کد خبر: ۲۱۵۳۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰ 19 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، شیرزاد عزتی در یک نشست خبری که به منظور شفاف سازی برخی موارد در خصوص اتفاقات اخیر خانه مطبوعات استان  برگزار شد، افزود: حاضر به مناظره با مدیرکل ارشاد اسلامی و معترضین به ششمین دوره انتخابات خانه مطبوعات به منظور شفاف سازی و اثبات عدم تخلف این تشکل و غیرقانونی بودن ابطال انتخابات آن هستم.
 
وی با بیان اینکه، مدیرکل ارشاد اسلامی در مورد ارایه خدمات به جامعه مطبوعاتی استان باید پاسخگو باشد افزود: که در این دو ساله یارانه مطبوعات به کدام روزنامه پرداخت شده است؟ و اگر در دولت قبل اینگونه برخوردی با رسانه های استان می شد مدیرکل فعلی که از جامعه رسانه ای استان است آن زمان میگفت نورچشمی ها همیشه مورد حمایت هستند، پس چرا الان خودتان برای برخی دانه و برای برخی ها کیسه می فرستید.
 
عزتی افزود: در خصوص تخصیص ناعادلانه یارانه مطبوعات استان تمامی اسناد و مدارک موجود است و چنانچه مدیرکل ارشاد اسلامی در روند عملکرد خود تجدید نظر نکند به دیوان محاسبات و اداره کل بازرسی آنها را ارائه خواهم کرد.
 
وی با بیان اینکه  از استاندار هرمزگان به دلیل عدم تجهیز فرهنگسرای رسانه و واگذاری آن به خانه مطبوعات استان گله مند ایم گفت: از استاندار هرمزگان به دلیل وعده تجهیز و واگذاری فرهنگسرای به خانه مطبوعات و خلف وعده تا کنون گله مند هستیم زیرا این تشکل دیگر هیچ مکانی نداشته و تمامی اثاثیه آن در یک انباری خلاصه شده است.
 
عزتی با بیان اینکه حتی اداره کل ارشاد اسلامی استان نیز تا کنون هیچ کمکی به خانه مطبوعات استان نکرده است، اضافه کرد: مدیرکل ارشادی که دم از خانه مطبوعات و ابطال آن میزند آیا تا کنون سری به این خانه زده و از نزدیک مکان آن را دیده است ؟ پس چگونه حکم ابطال انتخابات آن را می دهد.
 
وی به انتخابات دور ششم خانه مطبوعات هرمزگان اشاره کرد و گفت: اساسنامه در تمام دولت ها رسم بود و ما بر اساس همین اساسنامه انتخابات را با حضور نماینده اداره کل ارشاد اسلامی استان و اعضای تایید شده خانه مطبوعات برگزار و تمام مراحل برگزاری آن از ابتدا تا انتها با نظارت این اداره صورت گرفته و ابطال آن غیر قانونی است.
 
مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان: بیشتر خبرنگاران استان فاقد بیمه خبرنگاری هستند
 
مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان با بیان اینکه مدیرکل ارشاد اسلامی هرمزگان  باید پاسخگوی علل ابطال  ششمین دوره انتخابات دور ششم خانه مطبوعات باشد، گفت: تمامی مراحل برگزاری ششمین دوره انتخابات خانه مطبوعات هرمزگان زیر نظر اداره کل ارشاد اسلامی استان صورت گرفته و ابطال آن با توجه به نظارت ارشاد بر روند برگزاری آن غیرقانونی است و این اداره باید پاسخگوی تک تک اعضای شرکت کننده در این انتخابات باشد.
 
فاطمه رکن الدینی در این نشست افزود: با توجه به اساسنامه تحمیلی وزارت ارشاد اسلامی به خانه مطبوعات هرمزگان خبرنگاران فاقد بیمه خبرنگاری حق رأی و شرکت در انتخابات را نداشته و این در حالی است که بیشتر خبرنگاران استان فاقد بیمه خبرنگاری هستند.
 
وی اضافه کرد: هستند نشریاتی که با توجه به اینکه بسیاری از خبرنگاران واقعی استان بیمه ندارند اقدام به بیمه کسانی کرده اند که اصلا از جامعه مطبوعاتی استان محسوب نمی شوند و این امر اجحاف در حق خبرنگاران فعال فاقد بیمه استان است.
 
وی با بیان اینکه این اساسنامه موجب ریزش و گله مندی بسیاری از خبرنگاران فعال استان از عضویت در خانه مطبوعات شد، افزود: برای همدلی و ایجاد وحدت در میان رسانه های استان پذیرفتیم این اساسنامه به مجمع برود، نکته اینجاست که در نهایت با تعداد  اندک آرا و بدون قرائت، اساسنامه تصویب شد.
 
مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان افزود: طبق اساسنامه جدید، از 400 نفر اعضای قبلی خانه مطبوعات استان تنها دو نفر عضو شدند، به منظور تسهیل در عضو گیری خانه مطبوعات و بررسی صلاحیت اعضای این تشکل اداره کل ارشاد اسلامی هرمزگان  کمیته ای تحت همین عنوان، متشکل از ایوب دبیری نژاد مدیر مسئول روزنامه دریا، غلامحسین عطایی مدیر مسئول روزنامه ندای هرمزگان، احسان کرمی مدیر مسئول روزنامه صبح ساحل، شهین صادقی نماینده نشریات سراسری، محمد نعمتی نماینده هفته نامه های محلی ،یک نماینده از خانه مطبوعات استان و با نظارت مستقیم ماندانا سایبانی کارشناس مطبوعاتی و علیرضا درویش نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  تشکیل داد.   
 
وی با بیان اینکه مدیرکل ارشاد اسلامی هرمزگان با تشکیل کمیته تسهیل بر عضوگیری و بررسی صلاحیت اعضای خانه مطبوعات تمامی دخل و تصرف در اساسنامه را تقبل و اعلام کرد که هماهنگی لازم با معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده،  افزود: با تشکیل این کمیته سختگیری ها و اعمال سلایق در عضوگیری بیشتر شد و در نهایت اعضای کمیته تسهیل عضوگیری و بررسی صلاحیت اعضای خانه مطبوعات استان زیر نظر اداره کل ارشاد اسلامی استان و با حضور دو معترض فعلی به انتخابات خانه مطبوعات، تعدادی را تایید صلاحیت و عضو این خانه اعلام کردند.
 
رکن الدینی با بیان اینکه معترضین حتی پس از تایید صلاحیت ها اقدام به ثبت نام و کاندیداتوری در انتخابات خانه مطبوعات استان کرده و پس از اینکه به این نتیجه رسیدند که قادر به کسب آرا در انتخابات نیست اقدام به ارائه پرونده های جدید کردند ، اضافه کرد: درست بعد از تایید اشخاص و بسته شدن لیست انتخابات خانه مطبوعات هرمزگان تعداد 47 پرونده جدید برای بررسی و تایید صلاحیت از طرف دو معترض فعلی ارائه شد و برگزاری انتخابات را منوط به تایید صلاحیت این تعداد پرونده دانستند که با واکنش اعضای خانه مطبوعات روبرو شدند .
 
رییس اسبق خانه مطبوعات هرمزگان: نگذاریدحرمت شکنی رسم شود
 
رییس اسبق خانه مطبوعات هرمزگان نیز در این نشست، در پاسخ به اینکه در خصوص اظهارات رییس اتحادیه مطبوعات محلی کشور در مورد انتخابات خانه مطبوعات هرمزگان گفت:  فارغ از اینکه یک اتحادیه حق دخالت در امور خانه مطبوعات به عنوان یک تشکل مجزا را ندارد باید گفت به عنوان یک مدیر مسوول ادبیات ناپسند و عنوان دادن شارلاتانی به همکاران رسانه ای برازنده بزرگان مطبوعات نیست و اگر استادان ما این هستند باید به حال شاگردان فردا گریست! واسفا که قراراست خانه مطبوعات را به چه کسی بسپاریم! بیایید حرمت شکنی را رسم نکنید!
 
علیرضا خورشید زاده یکی از دغدغه های هرمزگانی ها را نداشتن نیروی تاثیرگذار در سطح ملی جهت دستیابی به خواسته ها و مطالبات مردم استان در بخش های مختلف دانست و افزود: اخیرا پس از اعلام تجدید انتخابات خانه مطبوعات مطلع شدیم در یکی از تشکل های کشوری سهمی دارا شده ایم .
 
سردبیر روزنامه صبح ساحل افزود: ازشنیدن این خبر هم خوشحال، هم متاسف ومتعجب شدیم ...تعجب ما  به این دلیل بود که چگونه در اتحادیه مطبوعات محلی نیروی در راس مدیریتی آن داشتیم و امروز با حجم عظیمی از مشکلات و چالشهای متعدد در این عرصه دست و پا می زنیم !؟مایه تعجب وتاسف است که ماسهامدار یک تشکل کشوری هستیم و بخش عمده ای از خبرنگاران ما مشکلات معیشتی دارند و تدابیر و راهکاری به متولیان نداده اند.
 
وی با بیان اینکه مایه تاسف است که با وجود داشتن نیرویی به عنوان مشاور و رییس یک تشکل کمترین سهم یارانه به مطبوعات را دریافت می کنیم!! (البته جز استثناءها) بیان کرد:مایه تعجب است که ما نماینده هرمزگانی در تهران داریم اما مطبوعات ما جان ماندن مستمر بر روی گیشه ها را ندارند!
 
خورشید زاده اضافه کرد: مایه تعجب است که ما در پایتخت نماینده و در هرمزگان نزدیکترین فرد به مدیرکل داریم و اما فضای رسانه ای استان در اوج اختلافات و ضعف مدیریت فرهنگی قرار دارد!ظاهرا این عناوین و تریبون ها فقط در مواقعی که منافع برخی افراد باید تامین شود شنیده می شود.
 
وی با بیان اینکه کجا بوده است این تشکل زمانی که در گوش خبرنگار سیلی می خورد یا روزنامه نگاری را به پای میز محاکمه می کشاندند؟،افزود: البته از بزرگان مطبوعات هرمزگان که امروز بخش عظیمی از جامعه رسانه ای هرمزگان را شارلاتانیزم خطاب می کنند و دفاع از حقوق اهالی را چاله میدانی می داند انتظاری بیش از این نیست که به واسطه عنوان یک اتحادیه جمع قاطبه اهالی رسانه را مورد اهانت قراردهد.
 
این پیشکسوت عرصه رسانه هرمزگان خاطرنشان کرد:  و حال این سوال ؛ آیا حضور نماینده ای از هرمزگان در سطح مدیریت کشوری باید در باد زدن به هیزم برافروخته اختلافات باشد یا پیگیری و انتقال مشکلات رسانه ها به مسوولان مرکز نشین؟؟!!
 
وی در پایان افزود: در عجبیم منافع برخی افراد که محبوبیتی حتی در بین نیروهای خود ندارند چگونه به هر قیمتی به این پست و مقام ها گره خورده است؟!
 
منتخب دور ششم خانه مطبوعات هرمزگان:تمامی کاندیدا ها مورد تایید ارشاد اسلامی استان بودند
 
حسن داوری منتخب دور ششم خانه مطبوعات هرمزگان نیز در این نشست گفت: خانه مطبوعات تشکل صنفی غیر دولتی است و اعضای فعلی این خانه زمانی که کاندیدا شدندبه عنوان یک فرد رسانه ایی نام نوسی کردند  و اداره کل ارشاد اسلامی استان آنها را تایید و همان اداره برگزار کننده انتخابات بود.
 
وی با بیان اینکه پس از خبر ابطال غیرقانونی خانه مطبوعات هرمزگان که تنها بر روی سایت اداره کل ارشاد اسلامی استان و چند رسانه منتشر شد هیچ جواب یا عکس العملی از سوی مدیر کل ارشاد استان دیده نشده افزود: پس از خبر ابطال هم خانه مطبوعات و هم معترضین اعلام کردند که تخلف اصلی در انتخابات توسط اداره کل ارشاد اسلامی هرمزگان صورت گرفته  اما تا کنون مدیرکل این اداره هیچ پاسخی نداده است.
 
داوری افزود: من و تمامی عضای فعلی خانه مطبوعات استان به هیچ عنوان از حق خود نمیگذریم و کوتاه نخواهیم آمد و از مدیرکل ارشاد اسلامی هرمزگان می خواهیم که  پاسخگوی حقوق ضایع شده ما طی انتشار حکم غیرقانونی ابطال انتخابات باشد .
 
عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات هرمزگان: تایید صلاحیت ها توسط اعضای کمیته تسهیل بر عضوگیری و بررسی صلاحیت اعضای خانه مطبوعات صورت گرفت
 
شهین صادقی عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات هرمزگان نیز در این نشست، با بیان انیکه من یکی از اعضای کمیته تسهیل بر عضوگیری و بررسی صلاحیت اعضای خانه مطبوعات و از نزدیک ناظر بر روند تایید صلاحیت بودم افزود: تمامی کسانی که در این کمیته عضو بودند با بررسی تک تک پرونده های خبرنگاران، آنها را تایید کردند.
 
وی با بیان اینکه این کمیته با فراق بال و به دور از هر گونه فشاری صلاحیت اشخاص را تایید کرد افزود: تا آخرین ساعت که لیست بسته شد مدیرکل ارشاد اسلامی از روند تایید صلاحیت ها و بررسی پرونده ها آگاه بود و در آخرین جلسه نیز حضور داشت و مستندات آن وجود دارد که هم معترضین به انتخابات دوره ششم خانه مطبوعات و هم اداره کل ارشاد اسلامی بر عضو گیری و بررسی صلاحیت های اعضا خانه مطبوعات استان نظارت داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار