دکتر لطف اللهیان با "سرکنسول ترکیه در تبریز" دیدار کرد؛
سركنسول تركيه در تبريز، افزود: اردبيل می تواند با امضای تفاهمنامه خواهر خواندگی از ظرفيت های سرمايه گذاری سرمايه گذاران ترك بهره مند شود كه شهردار اردبيل به خوبی در اين مسير حركت می كنند و ما برای كمك به شهردار از هيچ تلاشی دريغ نخواهيم كرد.
کد خبر: ۲۱۴۲۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ 18 April 2016

سرکنسول ترکیه در تبریز و هیئت همراه در سفر یک روزه خود به اردبیل پس از دیدار با شهردار این شهر با حضور در نشست خبری مشترک به همراه شهردار اردبیل، به تشریح اهداف این سفر پرداخت.

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اردبیل، دکتر حمید لطف اللهیان در این نشست که عصر روز یکشنبه بیست و نه فروردین در محل سالن کنفرانس هتل لاله سرعین برگزار شد، ضمن خوش آمد گویی به سرکنسول ترکیه در تبریز و هیئت همراه، در سخنانی این دیدار را دیداری موفق ارزیابی کرد و افزود: هدف اصلی ما از این دیدار ایجاد فرصت مناسب برای همکاری در زمینه توسعه و معرفی شهر اردبیل است.

نگاه شهردار اردبیل به امكان توسعه شهر با توسعه همكاری های بین المللی

شهردار اردبیل تشابهات فرهنگی، دینی و اجتماعی استان اردبیل جمهوری اسلامی ایران با جمهوری ترکیه را یادآوره شد و تأکید کرد: این تشابهات موجب فراهم شدن سریعتر زمینه همکاری های ما با ترکیه خواهد شد و امیدواریم در دیدارهای آتی بتوانیم در جهت توسعه و عمران شهر اردبیل گام های مشترک و استوارتری با هیئت های ترک برداریم.

لطف اللهیان همچنین از تصمیمات اتخاذ شده در این دیدار برای فراهم نمودن زمینه برای عقد قرارداد خواهر خواندگی شهر اردبیل با دو شهر ترابزون و قونیه ترکیه خبر داد و گفت: شهر اردبیل با توجه به جایگاه رفیع تاریخی و فرهنگی آن در جمهوری اسلامی ایران، قابلیت توسعه همکاری ها در زمینه های مختلف با کشور همسایه و دوست ترکیه را دارد.

سرکنسول ترکیه در تبریز هم در این نشست، ضمن ابراز خرسندی از حضور در اردبیل، اظهار کرد: دیدار هیئت ترکیه ای با مسوولان استان اردبیل و همچنین شهردار اردبیل نتایج بسیار مفیدی به همراه داشت و به شخصه از طریق این دیدار فرصت شناخت بیشتری از استان اردبیل بدست آوردم.

چاغلار فاحری چاکرآلپ (Çağlar Fahri Çakıralp) از استان اردبیل به عنوان یک استان توریستی و تاریخی نام برد و افزود: این دیدار می تواند سرآغاز خوبی برای توسعه ارتباط هیئت های مختلف اقتصادی، تجاری، صنعتی و فرهنگی ترکیه با جمهوری اسلامی ایران به خصوص استان اردبیل باشد.

وی تصریح کرد: بعد از این سفر در راستای شناساندن هرچه بیشتر استان اردبیل و قابلیت های بی نظیر آن در ترکیه تلاش خواهیم کرد و به منظور ایجاد ارتباط مابین اردبیل وهیئت های تجاری و اقتصادی ترکیه هماهنگی های لازم با شهردار اردبیل و سایر مسوولان این استان بعمل خواهد آمد.

نگاه شهردار اردبیل به امكان توسعه شهر با توسعه همكاری های بین المللی

فاحری چاکرآلپ خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست شهردار اردبيل مبنی بر عقد قرارداد و امضای تفاهم نامه خواهرخواندگی با شهرهای ترابزون و قونيه ما تمام تلاش خود را براي به نتيجه رسيدن اين درخواست انجام ميدهيم.

سركنسول تركيه در تبريز، افزود: اردبيل می تواند با امضای تفاهمنامه خواهر خواندگی از ظرفيت های سرمايه گذاری سرمايه گذاران ترك بهره مند شود كه شهردار اردبيل به خوبی در اين مسير حركت می كنند و ما برای كمك به شهردار از هيچ تلاشی دريغ نخواهيم كرد.

به گزارش تابناک اردبیل، سرکنسول ترکیه در تبریز و شهردار اردبیل در ادامه این نشست به سوالات مطرح شده از سوی خبرنگاران پاسخ دادند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار