آیت‌الله خاتمی
خطیب جمعه موقت تهران با بیان اینکه این روزها چه خبر است که کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا در بدگویی نسبت به ایران مسابقه گذاشته‌اند، گفت: بصیرت در این مقطع این است که خوشبینی به آمریکا را باید کنار گذاشت.
کد خبر: ۲۱۰۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳ 11 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در مراسم یادواره شهدای روحانی شهرستان و روحانیون شهید مدافع حرم کشور، اظهار کرد: یادواره شهدای عظیم روحانی در این دیار تدیین و علم سامان گرفته است و اصولا استان مازندران این افتخار را در پیشانی خودش ثبت کرده است.

وی با اشاره به اینکه این استان در حوزه علمیه قم 6 هزار طلبه محصل و عالم علوم دینی دارد، افزود: این تعداد بیشترین آمار است و هیچ استانی در کشور به این حجم عظیم طلبه محصل و عالم علوم دینی ندارد و این مسئله گویای آن است که فضای این سرزمین معطر به عطر دین است و آنچه مهم است اینجا سرزمین فکر و فرهنگ است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه مسلمانانی که در طول هفته یک بار نیز به فکر دین‌شان نیستند مورد نفرین خداوند قرار می‌گیرند، گفت: در عرصه سیاسی کسانی مصداق «منهم من ینتظر» هستند که اهل بصیرت و دشمن‌شناس باشند و به‌موقع به وظیفه سیاسی خود عمل و رفتار کنند.

وی با بیان اینکه در حادثه عاشورای سال 61 حبیب بن‌مظاهر و مسلم بن‌عوثجه دشمن را شناختند و به وظیفه خود عمل کردند، اظهار کرد: بصیرت یعنی شناخت دشمن و به موقع عمل کردن، بصیرت در عرصه خارجی این است که یک ذره امید به دشمنان، گروه 5 +1، آمریکا و انگلیس اصلا نباید داشت و اینها هیچ وقت دوست نمی‌شوند، آنقدر اینها برای شما مشکل درست می‌کنند تا دست از نظام و دین‌تان بردارید.

خاتمی با اعلام اینکه قصه، قصه نظام اسلامی است نه قصه هسته‌ای و موشک، افزود: این را باید همه باور کنند که اعتماد به بیرون حتی برای مسئولان واقعا زیان‌بار است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مقام معظم رهبری در مسئله برجام فرمودند به اعتراف اوباما و جان‌کری ایران به تمام وظایف خود در این قرارداد عمل کرده است، اما چند ماه می‌گذرد و آنها یک گام برنداشتند، تار و پود کفر این چنین است.

وی با اشاره به اینکه بعضی‌ها گفتند با قضیه برجام می‌توانیم با دنیا تعامل داشته باشیم، تصریح کرد: با رژیم صهیونیستی که از پایه بی‌بنیاد است و در واقع 70 سال است سر کار آمده‌ است که اگر 700 سال هم بگذرد تعامل نخواهیم کرد و دیگری نیز رژیم آمریکا است.

خاتمی با اعلام اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری 25 سال دیگر خبری از رژیم صهیونیستی نخواهد بود و همین الان صدای شکسته شدن جنازه در حال احتضار استخوان‌های آنها شنیده می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از مقام‌های رژیم صهیونیستی شعار از نیل تا فرات را می‌داد و گفت ما دیگر با حزب‌الله درگیر نخواهیم شد، چون حزب‌الله به موشک‌هایی دست پیدا کرد که تل‌آویو و حیفا را نابود خواهد کرد و ما هیچ موقع با این رژیم معامله نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه این روزها چه خبر است که کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا در بدگویی نسبت به ایران مسابقه گذاشتند، گفت: بصیرت در این مقطع این است که خوشبینی به آمریکا را باید کنار گذاشت و کسی که الفبای سیاسی را بداند این فریبکاری را متوجه می‌شود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در فروردین‌ماه 92 قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم در مشهد فرمودند عده‌ای آمدند پیش ما که می‌خواهیم در قضیه هسته‌ای مذاکره کنیم من چشمم آب نمی‌خورد به سرانجام برسد ولی بصیرت در این مقطع این است که بصیرت به درون داشته باشیم و بعضی‌ها می‌خواهند مردم را خسته نشان دهند در حالی که تا وقتی که آمریکا شیطنت می‌کند باید با آنها مقابله کرد.

 این مسئول با تاکید بر اینکه بعضی از روزنامه‌ها می‌گویند علیه برجام سخن نگویید باید به این‌ها گفت؛ شما رویتان نمی‌شود با مقام معظم رهبری طرف شوید دیگران را نقد می‌کنید، در این زمینه ادامه داد: رهبری در سخنرانی اول سال گفتند هیچ اثری از مذاکرات دیده نشده است، همه حرف مقام معظم رهبری را گوش دهند؛ معنای بدعهدی دشمن این نیست که به کسانی که خدمت کردند، بدبین باشیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اعضای تیم مذاکره‌کننده داخلی مطلقا بنای بدی نداشتند و آنها کار خودشان را کردند اما دشمن قابل اعتماد نیست، ادامه داد: در عرصه داخلی نکته‌ای که درباره بصیرت مطرح است این است که جریانانی در پی کم‌رنگ کردن ارزش‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: این گروه می‌گویند دفاع و غیرت دینی نه؛ غیرتمندانی که در برابر آمریکا دفاع می‌کنند آنها را تندرو می‌خوانند یک خانمی که حجابش درست است می‌گویند این تندرو است و آن خانم بدحجاب که توهین به ارزش‌ها می‌کند می‌گویند او معتدل است جریانی که می‌گوید باارزش‌ها و استقلال کشور بازی نکنید، تبدیل به جریان افراطی می‌شوند.

خاتمی با اعلام اینکه شعار مرگ بر آمریکا شعار همیشگی ما است، اظهار کرد: بنده با سند می‌گویم برخی در سال گذشته در سایت‌هایشان نوشتند شعار مرگ بر آمریکا در 13 آبان سر ندهید؛ اینها را تندروی افراطی می‌گویند.

خطیب جمعه تهران با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در این زمینه فرمودند به متدینان افراطی نگویید روز حادثه اینها به داد کشور می‌رسند، تصریح کرد: خروجی حرف‌های ساختار‌شکنانه این است که یک جوان دانش‌آموز و دانشجو بگوید که من باید چرا بروم عضو بسیج شوم تا عده‌‌ای به من بگویند افراطی.

وی در پایان متذکر شد: مقام معظم رهبری صدها بار گفتند فتنه، بصیرت و ده‌ها بار فرمودند نفوذ، بعضی‌ها یکبار این بصیرت و فتنه را نگفتند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار