رئیس تولید‌کنندگان انجمن صنفی مرغ گوشتی استان اصفهان:
تابناک: رئیس تولید‌کنندگان انجمن صنفی مرغ گوشتی استان اصفهان گفت: نوسانات قیمت مرغ در بازار سبب شده که عرضه و تقاضا هم‌خوانی مطلوبی نداشته باشد.
کد خبر: ۲۰۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰ 10 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، بهرام پاکزاد اظهار کرد: خصوصی‌ترین بخش فعال در کشور در حال حاضر مرغداران مرغ گوشتی هستند که واردات و صادرات خاصی ندارند و حمایت‌کنندگان مطلوبی هم ندارند.

وی با اشاره به نوسانات قیمت مرغ در استان افزود: نوسانات قیمت مرغ در بازار دو گروه مصرف‌کننده و تولیدکننده را ناراحت کرده و باعث شده که عرضه و تقاضا همخوانی مطلوبی نداشته باشد.

رئیس تولید‌کنندگان انجمن صنفی مرغ گوشتی استان اصفهان ادامه داد: مرغداران اصفهانی در چند سال گذشته ضرر کلانی را متحمل شده‌اند که گاهی این ضرر در یک مقطع زمانی کاهش پیدا می‌کرد.

وی با اشاره به میزان جوجه‌ریزی در سال گذشته بیان کرد: در سال گذشته میزان جوجه‌ریزی 6 میلیون تن بوده که نسبت به سال‌های قبل خود میزان قابل توجهی کاهش داشته است.

پاکزاد تاکید کرد: 12 هزار تن مرغ منجمد در آغاز سال جدید به بازار ارائه شد که این مقدار به میزان یک ماه مصرف مردم استان اصفهان بود و قیمت ارائه شده استان اصفهان نسبت به میانگین کشوری کنترل شده بود.

وی با اشاره به میزان قیمت مرغ در بازار ادامه داد: در هفته گذشته مرغ زنده یک‌هزار و 500 تومان کاهش قیمت داشته و در حال حاضر با مبلغ 4 هزار تومان خریداری می‌شود و جوجه بین یک‌هزار و 800 تا 2 هزار و 200 تومان است.

رئیس تولید‌کنندگان انجمن صنفی مرغ گوشتی استان اصفهان گفت: لازم است اتحادیه سراسری کشور مجوز جوجه‌ریزی را از طریق تشکل‌ها و اتحادیه‌های استان به مرغداران بدهند که با هماهنگی استان و وزارت بهداشت نظارت صورت گیرد تا عرضه و تقاضا هماهنگی پیدا کند.

وی بیان کرد: بیش از 2 هزار واحد مرغداری گوشتی در سطح استان اصفهان وجود دارد که حدود 45 درصد از واحدها فعال نیستند اما فعال است.

پاکزاد تاکید کرد: برای اینکه عرضه و تقاضا هماهنگی پیدا کرده و نوسانات قیمت کاهش یابد لازم است که فاصله جوجه‌ریزی توسط مرغداران افزایش پیدا کند تا با مازاد تولید روبه‌رو نشویم.

وی یادآور شد: لازم است دولت و مسئولان کشور از مرغداران گوشتی حمایت کنند و یک قیمت فروش ثابتی را برای آنها در سطح استان اصفهان مشخص کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار