مسئول روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد از کاهش صادرات استان طی سال 94 خبرداد.
کد خبر: ۲۰۷۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳ 07 April 2016
" یوسف تازش" در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه علت این کاهش، پایین آمدن میزان صادرات سیمان به کشور عراق بوده است، اظهار کرد: درسال گذشته مجموع کل صادرات استان، از نظر دلاری هفت میلیون و 514 هزار دلار و از نظر وزنی حجم صادرات این استان 2478 تن بوده است.

وی بیان کرد: عمده محصولات صادراتی این استان، پودر و عصاره شیرین بیان، لوازم آرایشی و بهداشتی، موکت و محصولات غذایی بوده است.

مسئول روابط عمومی صنعت، معدن وتجارت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کشورهای هدف صادرات استان نیز شامل کشور آلمان، انگلستان، امارات متحده عربی، عراق، افغانستان، پاکستان و برخی از کشورهای حاشیه ی خلیج فارس بودند.

تازش تصریح کرد: جلسات متعددی تحت عنوان کارگروه توسعه صادرات وجلسات پایش برگزار شد، اقدامات و رایزنی های مختلف برای بهبود زیر ساخت های توسعه صادرات از جمله حمل ونقل انجام پذیرفت، تزریق تسهیلات و رفع مشکلات و موانع پیشروی واحدهای تولیدی صادراتی، برگزاری دوره های مختلف آموزشی برای تجار و بازرگانان، اعزام هئیت تجاری به کشور روسیه باحضور استاندار، مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط، اتاق بازرگانی صنایع، معادن وکشاورزی و جمعی از تجار وبازرگانان استان، کمک به بازاریابی محصولات تولیدی و تنوع سازی محصولات صادراتی از جمله مهمترین اقدامات این اداره در سال 94 بود.

وی با اشاره به اینکه حوزه ی صنعت، معدن و تجارت 40 درصد از سهم تولید ناخالص ملی را در اختیار دارد، ادامه داد: این اداره نقش عمده و بسزایی در بهبود شرایط اقتصادی کشور و تحقق فرموده ی مقام معظم رهبری در بحث شعار سال (اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل) خواهد داشت.

مسئول روابط عمومی صنعت، معدن وتجارت استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: باتوجه به اینکه امروزه بخش مهمی از سیاست های رشد و توسعه در کشور از جمله ایجاد فرصت های شغلی پایدار، تسهیل و رفع موانع تولید و توسعه صادرات به مجموعه صنعت معدن وتجارت بر می گردد.

تازش اضافه کرد: در راستای اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی به منوال سال های گذشته با جدیت برنامه ریزی و اقدام لازم برای استفاده و بارور ساختن توانمندی های داخلی کمک به رفع موانع تولید و برگرداندن برخی از واحدهای تولیدی که طی سالهای گذشته راکد شده است از طریق تزریق تسهیلات، جذب سرمایه گذار، تنوع تولیدات داخلی، حمایت ویژه از صنایع بومی، ایجاد وبهبود ظرفیت های تولیدی و صادراتی و بهبود زیرساخت های صنعتی ومعدنی، ایجاد صنایع دانش بنیان و تلاش برای تامین و تزریق یارانه های تولیدی از مهمترین برنامه های این اداره در راستای اجرایی کردن شعار سال است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار