کد خبر: ۲۰۷۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵ 06 April 2016


معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج از برگزاری 500 اردوی دانش آموری به منظور آشنا سازی دانش آموزان با فعالیت های گروهی ، نحوه پر کردن اوقات فراغت ، کسب مهارت های اجتماعی ، افزایش دانش علمی ، تقویت بنیه معنوی و ترویج فرهنگ سبک زندگی اسلامی در مدارس این ناحیه خبر داد.

فرزاد شعبانی روز چهار شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: در این ارودو ها بیش از 30 هزار دانش آموز از نیمه اول فرودین سال تحصیلی گذشته تا کنون به مراکز زیارتی ، سیاحتی ، فرهنگی - تاریخی ، ورزشی ، علمی ، تولیدی - صنعتی ، تفریحی اعزام شدند.

وی اظهار کرد: دانش آموزان در این اردوها از مراکز مختلف درون استانی البرز و برون استانی خراسان رضوی ، تهران ، شیراز ، اصفهان ، قم ، یزد، مازندران ، قزوین ، کاشان بازدید کردند و از آموزش های ویژه گروهی در یک یا چند روز سفر دوستانه با هم برخوردار شدند.

وی بیان کرد: 250 اردوی دانش آموزی این ناحیه به مشهد مقدس ، قم - جمکران ، شیراز و امامزاده های تهران و البرز انجام شده است تا دانش آموزان ضمن بهره مندی از زیارت مکان های مقدس با زندگینامه و سیره بزرگان دین ، توصیه های علوم قرآنی و دین مقدس اسلام آشنایی بیشتر پیدا کنند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج از اجرای اردوهای دانش آموزی در مدارس به عنوان یک کلاس درسی عملی - مهارتی یاد کرد و افزود: مربیان و کارشناسان نکات آموزشی و مهارت های زندگی را در این اردوهای یک یا چند روزه در قالب برگزاری نشست های فرهنگی - آموزشی به دانش آموزان دختر و پسر بر اساس آموزش های ویژه هر گروه سنی انجام می دهند.

شعبانی کیفیت بخشی به محورهای آموزشی - مهارتی در اردو ، رعایت کامل قوانین و ضوابط اردویی ، ارتقاء اعتماد اولیاء به ضریب امنیتی و نشست های آموزشی - مهارتی در اردوها ، نظرخواهی از دانش آموزان و انجمن اولیاء مدارس در زمینه مکان و برنامه های فرهنگی و آموزشی در اردو ، برنامه ریزی و تدوین برنامه های شاد و آموزشی برای دانش آموزان از جمله ویژگی های مهم اردوهای دانش آموزی در مدارس این ناحیه را تشکیل می دهد.

وی گفت: اعزام دانش آموزان به مراکز اردویی درون استانی و برون استانی از 17 فروردین سال 95 در این ناحیه آغاز شده است که تا بیستم اردیبهشت ماه ادامه دارد.

آموزش و پرورش ناحیه یک کرج حدود 53 هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار