يك عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين كه متأسفانه در سال 94، صنعت خودرو همانند بسياري از حوزه هاي تولیدی و اقتصادی، حال و روز خوبی نداشت و روزگار خوشي را سپری نکرد، گفت: شرايطي كه در جريان توليد و فروش خودرو بر اين صنعت حاكم گرديد، عملاً رضايت بخش نبود.
کد خبر: ۲۰۶۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷ 05 April 2016
ابراهيم نكو افزود: متأسفانه چالش هاي سال گذشته صنعت خودرو، بسياري از صنايع توليدي مرتبط با آن همچون قطعه سازی را با مسائل و مشكلات نگران کننده ای مواجه كرد.

وي با اشاره به اين كه پيش بيني مي شود در سال 95، شاهد افق روشن و روزگار خوش حوزه خودروسازي باشيم، اظهار كرد: البته دست يآبي به روزهاي خوب به معناي رفع همه مسائل و مشكلات صنعت خودرو نيست اما اگر برنامه ريزي صحيحی در اين صنعت وجود داشته باشد، با گشايش هايي كه در حوزه هاي بين المللي رخ داده، قطعاً اين صنعت مي تواند با شتاب هر چه بيشتری نسبت به ساير حوزه هاي توليدی و اقتصادي حركت نموده و در این مسیر، گام هاي بلند و رو به جلويي بر دارد.

نكو با بيان اين كه بازار خوبي در صنعت خودروسازی ايران و جهان وجود دارد و چنانچه خودروسازان بر اساس سلايق موجود، طرح هاي جديدي را در اين حوزه ارائه نمايند، قطعاً مي توانند به آنچه که هدف صنعت خودرو است به سهولت دست پیدا کنند، تصريح كرد: البته امروز تجديد نظر در شيوه و نحوه مديريت در صنعت خودرو، ضروري ترين اقدام در اين صنعت است.

وي با اشاره به اين كه تغيير در اين حوزه از يك سو و جذب سرمايه گذاران خارجي و شركت هاي بين المللي در راستای مشاركت در ساخت و توليد از سوي ديگر، مي تواند موجب عرض اندام صنعت خودرو نسبت به ساير صنايع شود، اظهار كرد: آنچه که در نام گذاري شعار امسال نهفته، اقدام و عمل بر اساس اصول اقتصاد مقاومتي است.

نكو با بيان اين كه امروز، اقدام و عمل در راستاي دست يآبي به اقتصاد مقاومتي ضرورتی انکار ناپذیر است، تصریح کرد: البته در راستاي شناسايي نيازهاي موجود جامعه و بر اساس رويكردهای جديد، بايد اقدامات جدي تري در اين حوزه صورت گيرد.

نماينده مردم بهارستان و رباط كريم در مجلس شوراي اسلامي در پايان با تأكيد بر اين كه حركت هايي كه در راستاي اقتصاد مقاومتي صورت گرفته، بايد امسال بروز و ظهور پيدا نموده و در عمل به واقعيت تبديل شود، خاطرنشان كرد: در اين صورت، با رونق كسب و كار، مشكل اشتغال حل و فصل مي شود و صنعت خودرو مي تواند روي پای خود ايستاده و نقش خود را در رشد اقتصادي کشور ايفاء نمايد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار