مدیرعامل آبفای هرمزگان بر ضرورت تسریع پرداخت بدهی ۶۰۰ میلیارد ریالی ادارات و نیروهای نظامی و انتظامی استان تاکیدکرد.
کد خبر: ۲۰۶۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵ 04 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حسین خادمی امروز در نشست با احمد مرادی نماینده منتخب مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس دهم و جمعی از معاونین آبفای استان اظهارداشت: با توجه به بارش بارندگی‌های اخیر و رفع مشکل کمبود آب شهر بندرعباس، دیگر شهرهای استان همچون بندر خمیر، رویدر، فارغان، احمدی و ... همچنان با مشکل کم‌آبی مواجه هستند.

وی در ادامه بیان‌داشت: در حال حاضر پروژه‌هایی برای رفع مشکل کم آبی در این شهرها در دست اجراست.

مدیرعامل آبفای هرمزگان با اشاره به چالش‌های بخش آب استان گفت: استان هرمزگان در حال حاضر به 4 هزار و 500 لیتر بر ثانیه آب نیاز دارد و این است درحالی‌ است که میزان تولید فعلی 4 هزار لیتر بوده و 500 لیتر بر ثانیه کمبود آب‌ در استان وجود دارد.

خادمی، کمبود اعتبارات و عدم تخصیص به‌موقع آن را از مهم‌ترین چالش‌های این مجموعه عنوان‌کرد که توقف و کندی روند اجرای برخی پروژه‌های آب و فاضلاب در شهرهای استان را به دنبال دارد.

وی همچنین با اشاره به مطالبات 600 میلیاردی آبفای استان هرمزگان از ادارات و نیروهای نظامی و انتظامی استان گفت: عدم پرداخت مطالبات 350 میلیارد ریالی نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین مطالبات 250 میلیارد ریالی ادارات و نهادهای دولتی از مهم‌ترین چالش‌های آبفای استان است.

مدیرعامل آبفای استان هرمزگان با اشاره به اینکه تنها یک‌سوم قیمت واقعی آب توسط مشترکین پرداخت می‌شود گفت: عدم پرداخت مطالبات مزبور، این شرکت را با مشکل نقدینگی و ارائه خدمات به مشترکین مواجه کرده است.

خادمی بر ضرورت بازنگری و اصلاح تعرفه‌های آب با توجه به بالا بودن هزینه‌های تولید و توزیع آب و و بحران کم‌آبی در استان و همچنین فاصله معنادار آب‌بها با قیمت تمام‌شده آن تاکیدکرد.

وی در پایان اذعان‌داشت: انتظار می‌رود حمایت و مساعدت نمایندگان منتخب مردم در مجلس دهم در زمینهٔ رفع چالش‌های موجود شاهد باشیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار