تابناک: دبیر کنگره تخصصی- ملی فاطمه شناسی گفت: پنجمین کنگره تخصصی- ملی فاطمه شناسی که با عنوان "بضعه الرسول" نام‌گذاری شده در اردیبهشت‌ماه در اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۰۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸ 08 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حمیدرضا صادق زاده صبح امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران پیرامون برگزاری کنگره تخصصی- ملی فاطمه شناسی در اصفهان اظهار کرد: در سال جاری پنجمین کنگره تخصصی- ملی فاطمه شناسی همراه با گرامی داشت پدر ایشان، حضرت محمد (ص) برگزار خواهد شد.

دبیر کنگره تخصصی– ملی فاطمه شناسی به محورهای کنگره فاطمه شناسی اشاره و اضافه کرد: "مکتب پیامبر رحمت (ص)"، "پیامبر رحمت (ص) و جایگاه والای زن در اسلام"، "فاطمه (س) نقدی بر زندگی غربی و فمینیسم" و "پیامبر رحمت (ص) الگوی جامعه زندگی اسلامی" از محورهای این کنگره است.

صادق زاده با عامیانه خواندن آنچه امروزه در خصوص ائمه اطهار(ع) در جامعه مطرح می‌شود، ادامه داد: باید در این خصوص تأمل بیشتری صورت پذیرد و در راستای معرفی این بزرگواران، بیش از گذشته و با استدلال و منطق محکم گام برداشت.

وی با بیان اینکه طی چهار دوره گذشته، بیش از 40 هزار اثر به دبیرخانه کنگره تخصصی- ملی فاطمه شناسی ارسال شده، گفت: در سال گذشته کتاب کنگره تخصصی- ملی فاطمه شناسی به چاپ رسید. همچنین تمام آثار دریافت شده در سایت امام مبین منتشر و لوح فشرده‌ای‌ تهیه و در اختیار عموم مردم قرار داده شده است.

امام جمعه ورزنه با بیان اینکه تاکنون 30 موضوع مختلف در کنگره تخصصی- ملی فاطمه شناسی بررسی شده، تصریح کرد: یکی از دوره‌های این کنگره در سطح بین‌المللی برگزار و در آن دوره، سه اثر از خارج کشور ارسال شد.

صادق زاده تأکید کرد: تاکنون حدود 100 مقاله به دبیرخانه پنجمین کنگره تخصصی- ملی فاطمه شناسی ارسال شده و بیشترین اثر به ترتیب از استان‌های اصفهان، تهران و خراسان رضوی بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 10 هزار نفر در بانک اطلاعاتی برای شرکت در کنگره ثبت نام کرده‌‌اند، گفت: 10 اردیبهشت‌ماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه کنگره تخصصی- ملی فاطمه شناسی است و این کنگره در 24 اردیبهشت در سالن همایش‌های نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برگزار خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار