مدیر کل امور بانوان استانداری یزد ضمن گرامیداشت هفته زن و اهمیت حضور زنان در جامعه گفت: بیش از ۴۲ هزار نفر از زنان در استان یزد شاغل هستند.
کد خبر: ۲۰۵۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱ 03 April 2016
به گزارش «تابناک یزد»،فخر السادات خامسی، مدیر کل امور بانوان استانداری یزد  در نشست خبری مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری یزد ضمن تبریک به مناسبت هفته زن گفت: نامگذاری روزهای این هفته از جمله اقدامات ما است که تا روز 18 فروردین ماه نیز این امر ادامه دارد.

 

وی افزود: اهداف هفته زن شامل  افزایش معرفت و ارتقای سطح فرهنگی زنان و آحاد جامعه نسبت به حضور حضرت فاطمه (سلام الله علیها)، گسترش فرهنگ و سیره فاطمی، تصحیح نگرش های مغایر با اسلام در مورد زنان، تجلیل از زنان الگو و موفق در عرصه های مختلف و ایجاد هماهنگی در برنامه های منسبتی هفته زن است.

 

مدیر کل امور بانوان استانداری یزد خاطرنشان کرد: ما در این هفته رویکردهای محتوایی و اجرایی داریم که تبیین نقش زنان در اسلام، جمهوری اسلامی، تبیین عفاف و حجاب اسلامی از جمله رویکردهای محتوایی است و در رویکرد اجرایی نیز نگاه همه جانبه به زنان جامعه و ارائه الگوهای اسلامی و انقلابی در جامعه و تجلیل از مادران نمونه است.

 

خامسی تصریح کرد: سیره سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، جایگاه زن و در جمهوری اسلامی، نقش زنان در تربیت نیروی انسانی و نقش زنان در اقتصاد مقاومتی از جمله اهداف دیگر ما در این هفته است.

 

وی گفت: چهار هزار و 513 برنامه پیشنهادی ما در این هفته داریم که هر کدام از بخش ها به صورت مجزا برگزار می کنند.

 

مدیر کل امور بانوان استانداری یزد بیان کرد: 27 فعالیت علمی تحقیقاتی، 245 جشن، 13 جشنواره، 52 همایش، 473 تقدیر و تججلیل، 52 نشست، 22 مصاحبه، 611 اطلاع رسانی و تبلیغات، 113 نمایشگاه، 118 مسابقه، 21 افتتاحیه، 10 انتشارات، 294 برنامه متفرقه از جمله برنامه ها در این هفته است.

 

خامسی گفت: ما در روزهای گذشته جشن میلاد بانوی آسمانی در پارک طوبی با همکاری واحد خواهران کانون های مساجد برگزار کردیم که بازدید از خانه سالمندان، خانواده شهدا نیز در این روزها انجام دادیم.

 

وی بیان کرد: همایش« زنان، سازندگان و سازشگران اقتصاد»، سیمنار« سبک زندگی فاطمی و تغذیه زنان و سلامت» در دانشگاه آزاد یزد از جمله برنامه های دیگر ما در این هفته است.

 

مدیر کل امور بانوان استانداری یزد خاطرنشان کرد: ما در روزهای آینده میزبان فرهمندپور، مشاور وزیر کشور هستیم که نشست با زنان فرهیخته و برگزیده و نمایندگان زن سازمان های مردم نهاد، دیدار با نماینده ولی فقیه، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با رئیسس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بازدید از کانون فرهنگی بانوان نصرآباد، بازدید از پارک ارم را در این روزها برنامه ریزی کرده ایم.

 

خامسی تصریح کرد: همایش بانوان فاطمی در سالن تربیت معلم در روز چهارشنبه 18 فروردین با حضور مشاور وزیر کشور و استاندار یزد برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: اردوی فرهنگی تفریحی، همایش دوچرخه سواری، بازدید از پارک بوستان خانواده،  بازدید از محل احداث شهر بانو از برنامه های مهم دیگر این روزها است.

 

مدیر کل امور بانوان استانداری یزد بیان کرد:  ما به شهرداری پیشنهاد «شهر مادر» داده ایم که مرکز تفریحی، رفاهی و ورزشی ویژه بانوان برای شهرستان یزد ایجاد شود که مورد استقبال مسئولین قرار گرفته است که در بازدید استاندار امیدواریم در آینده نزدیک شاهد شروع این پروژه باشیم.

 

خامسی تصریح کرد: تعداد زنان شاغل استان یزد 42 هزار و 550 نفر هستند که کل تعداد زنان استان 520 هزار و 864 زن در استان هستند.

شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار