اگر چه معاون استاندار می‌گوید روند جذب گردشگر در البرز رشد قابل توجه داشته، اما چرا باید از میان 26 میلیون تردد خودرو در جاده‌های البرز سهم این استان تنها جذب 600 هزار مسافر باشد؟
کد خبر: ۲۰۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱ 02 April 2016
به گزارش تابناک – البرز در آخرین اظهار نظر رسمی مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز گفت: تعداد ترددهای خودرویی از ابتدای طرح نوروزی در این استان 25 میلیون و 802 هزار و 194 مورد بوده است.

قاسم باقری اظهار داشت: دوربین‌های این اداره کل از ابتدای نوروز تاکنون بیش از 25 میلیون و 800 هزار تردد را در جاده‌های البرز ثبت کرده‌اند.
وی گفت: این تعداد تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.4 افزایش داشته است.
باقری افزود: بیشترین ترددها در بزرگراه و آزادراه تهران -کرج - قزوین و جاده کرج ـ چالوس به ثبت رسیده است.
این مسئول یادآور شد که تنها در روز سیزدهم فروردین تردد یک میلیون و 91 هزار و 906 در راه‌های استان ثبت شده است.
استان البرز با یک‌هزار و 450 کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی جزء پنج استان پرتردد کشور است و 18 درصد ترافیک جاده‌ای ایران را به خود اختصاص داده است.
پرترددترین راه‌های کشور و حتی خاورمیانه در استان البرز قرار دارد که به عنوان نمونه می‌توان به آزادراه تهران – کرج و جاده چالوس اشاره کرد.
متاسفانه آمار دقیقی از مسافرانی که تنها از راه‌های استان البرز عبور کرده‌اند وجود ندارد و شاید نتوان آن را محاسبه کرد، اما تردد حدود 26 میلیون خودرو در راه‌های این استان و تنها در ایام نوروز نشان می‌دهد که شعار "نوروز از کرج می‌گذرد" شعار مناسبی بوده است، زیرا مسافرانی از 14 استان کشور در این ایام از راه‌های البرز استفاده کرده‌‌اند.
حال از میان تمام مسافرانی که تنها ازعبور عبور کرده و به نوعی هزینه بر روی دست مدیران البرزی قرار دادند، چه میزان این استان توانست مسافر و گردشگر در نوروز امسال جذب کند؟
پاسخ این سوال را هیربد معصومی معاون عمرانی استاندار البرز امروز در نشست شورای اداری استان البرز داده و گفته است: در تعطیلات نوروز امسال 600 هزار مسافر نوروزی از اماکن و جاذبه‌های دیدنی این استان بازدید کردند که بر اساس آمار موجود با افزایش 50 درصدی حضور گردشگران به این استان مواجه بوده‌ایم.
اگر چه معاون استاندار می‌گوید روند جذب گردشگر در البرز رشدی قابل توجه داشته است، اما چرا باید از میان 26 میلیون تردد خودرو در جاده‌های البرز سهم این استان تنها جذب 600 هزار مسافر باشد؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار